هر جا تجمع باشد کرونا هم هست؛

عروسی‌های مرگبار!

تهران (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در پیک قبلی شیوع کرونا در البرز، تخت‌های مخصوص بیماران کرونایی پر نشد اما در این مرحله، تخت‌های کرونایی پر شده و سعی داریم با کاهش خدمات غیرضروری در بیمارستان‌ها، ظرفیت‌های جدیدی برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عروسی‌های مرگبار!

به گزارش ایسنا، سیدحسن اینانلو، در خصوص آخرین وضعیت کرونایی البرز گفت: استان البرز وارد وضعیت قرمز کرونا شده و تخت‌هایی که پیش از این برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان در نظر گرفته شده بود پر شده است.

اینانلو ادامه داد: بر همین اساس در حال استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها برای ایجاد تخت‌های کرونایی جدید و همچنین ایجاد تخت‌های جدید آی.سی.یو هستیم تا بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: در پیک قبلی شیوع کرونا در البرز، تخت‌های مخصوص بیماران کرونایی پر نشد اما در این مرحله، تخت‌های کرونایی پر شده و سعی داریم با کاهش خدمات غیرضروری در بیمارستان‌ها، ظرفیت‌های جدیدی برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی هم اعلام کرد: هنوز ستاد ملی کرونا و ستاد استانی تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نکرده است ولی دانشگاه علوم پزشکی برای بازگشت یک سری از محدودیت‌ها در حال رایزنی است.

اینانلو خاطرنشان کرد: یکی از محدودیت‌های مورد تأکید دانشگاه علوم پزشکی غیرقانونی اعلام شدن هرگونه تجمع به خصوص مراسم عروسی و عزا و برخورد با آن است چون در مدت اخیر بیشتر موارد ابتلاهای دسته جمعی در خانواده‌ها و مرگ و میر یک یا دو نفر از اعضای یک خانواده و حتی بیشتر از این تعداد، به دلیل شرکت در مراسم عروسی و عزا بوده است.

وی ادامه داد: محدودیت در تردد جهت جلوگیری از خروج مردم برای انجام کارهای غیرضروری هم مورد نظر است چون مردم نباید در این شرایط برای انجام امور غیرضروری از منزل خارج شوند.

این مسئول به افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هم توصیه کرد از منزل خارج نشوند.

اینانلو در خصوص احتمال ایجاد محدودیت مجدد برای اصناف هم گفت: محدودیت برای فعالیت اصناف هنوز مد نظر نیست اما اگر وضعیت استان از شرایط فعلی بدتر شود شاید این محدودیت‌ها هم دوباره مطرح شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره وضعیت ذخایر داروهای مورد نیاز در روند درمان کرونا هم گفت: دارو به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

وی در خصوص نگرفتن تست کرونا از افراد زیر ۶۰ سال هم اظهار کرد: این تصمیم براساس پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی اتخاذ شده تا تست کرونا از افراد زیر ۶۰ سال گرفته نشود. دانشگاه علوم پزشکی آزمایشگاه‌هایی را برای افراد زیر ۶۰ سال که نیاز ضروری به تست کرونا دارند معرفی می‌کند و اینطور نیست که هر کس بخواهد بتواند تست کرونا بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار