مدیر دانش آموزی استان کردستان به پانا خبر داد:

با حضور استاندار کردستان : یکصد و نود و نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد

سنندج(پانا) با حضور استاندار کردستان یکصد و نود و نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار و در این نشست تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن استان مورد بررسی قرار گرفت .

کد مطلب: ۱۰۹۴۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
با حضور استاندار کردستان : یکصد و نود و نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، این نشست ظهر روز گذشته با حضور استاندار کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ، معاونین اداره کل راه و شهر سازی و مدیر کل دفتر فنی استانداری و دیگر اعضای شورا برگزار و در این نشست پیرامون تامین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان متقاضی واجد شرایط و فاقد مسکن و هم چنین رفع مشکل زمین های آموزشی شهرک بهاران، دگایران و گریزه بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .

استاندار کردستان در این نشست از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث تعداد ۳۵۰ کلاس درس با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در قالب تفاهم نامه خبر داد .

وی هم چنین گفت : در اجرای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی مبنی بر احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان متقاضی و واجد شرایط ، با هماهنگی صورت گرفته در استان، زمینه تامین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان استان فراهم و تلاش می شود تا همزمان با هفته دولت احداث دو هزار واحد مسکونی فرهنگیان در استان آغاز و اجرایی شود .

در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز تامین مسکن فرهنگیان را یکی از مقولات اساسی و برنامه های اولویت دار وزارت عنوان کرد و گفت: در اجرای تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی مقرر هست ظرف سه سال تعداد ۱۷۰ واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن در سطح کشور احداث شود .

وی با اشاره به اقدامات استان در اجرای این تفاهم نامه، گفت : این نشست ویژه، به منظور هماهنگی، پیگیری و نتیجه گیری از فعالیت ها و تسریع در کار سازی برای عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه و تامین زمین برای آغاز عملیات احداث برگزار شده است .

رشید قربانی از آغاز اجرایی شدن تامین مسکن فرهنگیان در یازده استان خبر داد و گفت : در همین راستا و از محل زمین های مازاد در اختیار دستگاه، زمین مورد نیاز برای احداث حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در سطح استان کار سازی شده است .

وی افزود : در صورت رفع مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان در شهرهای دهگلان، کامیاران و دیواندره ، پیش بینی می شود زمین برای احداث حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تامین شود .

قربانی با اشاره به قول مساعد مدیر کل راه و شهر سازی استان در خصوص تامین زمین برای احداث یک هزار واحد مسکونی فرهنگیان تا شهریور ۹۹ ، تصریح کرد : در صورت عملیاتی شدن این اقدام، مشکل در سایر شهرستان ها حل خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از احصا و ارسال آمار متقاضیان واجد شرایط به اداره کل راه و شهر سازی استان خبر داد و گفت : بر اساس ثبت نام صورت گرفته و بررسی های به عمل آمده حدود ۴ هزار نفر در کردستان واجد شرایط واقعی وجود دارد که مشخصات آنها برای بررسی و تایید به راه و شهر سازی استان اعلام شده است .

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل جلسات هماهنگی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران، نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس و مدیران آموزش و پرورش به منظور بررسی وضعیت فضاهای آموزشی استان خبر داد و گفت : در این جلسات وضعیت فضاهای آموزشی تعیین تکلیف می شود .

در ادامه مرادی معاون مسکن اداره کل راه و شهر سازی استان نیز گزارشی از متقاضیان مسکن در قالب طرح اقدام ملی و هم چنین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در استان ارایه کرد و گفت : با توجه به قول مدیر کل راه و شهر سازی استان برای تامین زمین احداث یک هزار واحد مسکونی فرهنگیان ، موضوع در دست بررسی و پیگیری است .

لشکری معاون شهر سازی و معماری اداره کل راه و شهر سازی نیز در ادامه نشست گزارشی از زمین های خریداری شده توسط تعاونی های مسکن فرهنگیان استان در سطح شهرستان ها و مشکل خارج از محدوده بودن و نحوه الحاق آنها ارایه کرد.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در تامین زمین در برخی از نقاط استان برای احداث مسکن فرهنگیان و طرح آن در کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری، گفت : تعدادی از تعاونی ها اقدام به خرید زمین در خارج از محدوده شهری کرده اند .

وی در ادامه گفت : در اجرای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی برای احداث مسکن فرهنگیان،ضرورت دارد ظرفیت تعاونی های مسکن تعیین و بر اساس آمار متقاضیان واجد شرایط ، تعهد تامین زمین برای احداث یک هزار واحد مسکونی پیگیری و پیشنهاد می شود در همین راستا جلسات هفتگی مسولین دو دستگاه برگزار و تا حصول نتیجه نهایی اقدامات پیگیری شود .

عیسی رحیمی رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به تشکیل کمیته مسکن در استان، از تاخیر در عملیاتی شدن احداث مسکن فرهنگیان استان گله کرد و ضمن تشریح مفاد تفاهم نامه وزارتین آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در خصوص احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان، گفت : در طرح اقدام ملی مسکن ، احداث مسکن فرهنگیان باید در اولویت باشد .

وی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دبیرخانه استانی، از احصا و ارسال اسامی و مشخصات واجدین شرایط به اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و خواستار اهتمام ویژه مسئولان و دست اندرکاران امر در این راستا شد .

طالب احمدی کارشناس مسکن اداره تعاون آموزش و پرورش استان نیز در پایان این نشست گزارشی از تامین مسکن فرهنگیان در سال های گذشته ارائه کرد و گفت : با پیگیری های صورت گرفته تعداد شش هزار نفر از فرهنگیان استان صاحب خانه شده اند و امروز با افتخار در واحد های مسکونی خود ساکن هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار