مدیر دانش آموزی استان کردستان به پانا خبر داد:

همزمان با هفته دولت عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در استان آغاز می شود

سنندج(پانا) استاندار کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: همزمان با هفته دولت کلنگ احداث تعداد دو هزار واحد مسکونی فرهنگیان در استان بر زمین زده و عملیات احداث آن آغاز می شود .

کد مطلب: ۱۰۹۴۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با هفته دولت عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکونی فرهنگیان در استان آغاز می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، بهمن مراد نیا روز گذشته در یکصد و نود و نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت : در اجرای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهر سازی مبنی بر احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در سراسر کشور، با تامین زمین مورد نیاز، احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط و فرهنگیان فاقد مسکن در استان آغاز می شود .

وی با تاکید بر همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و راه و شهر سازی استان برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه و پیگیری اقدامات و بهره گیری از ظرفیت های مشترک برای تامین زمین مورد نیاز ، خواستار برگزاری جلسات هفتگی برای پیگیری موضوع و رفع مشکلات به منظور احداث مسکن واجدین شرایط شد .

مراد نیا با اشاره به مشکل تامین زمین در استان به خصوص شهرهای سنندج ، مریوان و سایر شهرها ، بلند مرتبه سازی و موضوع الحاق را دو مشکل استان عنوان کرد و با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهر سازی به استان ، گفت : با توجه به افزایش و جهش قیمت خرید و اجاره مسکن در استان، امیدواریم در نشست های هماهنگی با اخذ مجوز های لازم و اتخاذ راه کارهایی ، شرایط تامین مسکن در استان بهبود پیدا کند .

استاندار کردستان با بیان اینکه با پیگیری از طریق وزارت راه و شهر سازی، مشکل مسکن استان پیگیری می شود، گفت : یکی از اولویت ها، پیگیری تامین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان است ، لذا ضرورت دارد آخرین آمار افراد واجد شرایط احصا و در اختیار اداره کل راه و شهر سازی استان قرار گیرد .

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری موضوع تامین زمین برای احداث مسکن فرهنگیان و کار سازی در این خصوص، تصریح کرد: امیدواریم با اقدام به موقع، وعده آغاز احداث مسکن فرهنگیان عملیاتی شده و در هفته گرامیداشت دولت، شاهد کلنگ زنی دو هزار واحد مسکونی فرهنگیان باشیم و انتظارات به حق فرهنگیان عملیاتی شود .

گفتنی است در این نشست مقرر شد با تغییر کاربری زمین های مازاد در اختیار دستگاه، رفع مشکل برخی از زمین های مربوط به تعاونی های فرهنگیان و واگذاری زمین توسط اداره کل راه و شهر سازی ، زمینه تامین مسکن مورد نیاز فرهنگیان واجد شرایط استان فراهم و طی نشست های هفتگی با حضور مسئولین دو دستگاه موضوع پیگیری و گزارش نهایی به استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار