معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری قزوین:

مُتخلفین موارد رعایتی کووید 19 در انتظار برخورد قانونی باشند

قزوین (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قزوین از برخورد قانونی مُتخلفین موارد رعایتی کووید 19 خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مُتخلفین موارد رعایتی کووید 19 در انتظار برخورد قانونی باشند

عباس افلاطونی در نشست ستاد مبارزه با کووید 19 شهرستان قزوین، به اهمیت نظارت ها و اقدامات بازدارنده در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تیم های نظارتی دستگاه ها مجدداً با شدت و به صورت مستمر باید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری نظارت و با مُتخلفان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها لازم است بستر حضور در نشست های دور سخنی را ایجاد کنند، اظهار کرد: غیبت مسئولان در این نشست ها از طریق ادارات کل استان پیگیری می شود.

افلاطونی از نمایندگان دستگاه ها خواست که اقدامات سازمان خود در این زمینه را به صورت مستمر به فرمانداری و مرکز بهداشت گزارش کنند تا امکان برنامه ریزی و پیگیری لازم فراهم شود.

همچنین علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و آمارهای بستری، درمان سرپائی و فوتی های مربوط به کووید 19، اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همکاری بین بخشی نهادها و از همه مهم‌تر مشارکت مردم می‌تواند موجب قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری شود.

وی، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و داوطلبان سلامت خصوصاً خانه مشارکت مردم در سلامت، در راستای اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و مراسم را بسیار موثر دانست و گفت: در حوزه درمان تخت های بیمارستانی، ظرفیت پذیرش و درمان بیماران سرپایی محدود است و آموزش و فرهنگ سازی، رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیری راه های مبارزه با این بیماری هستند.

وی افزود: مسئولان و مشاوران سلامت ادارات با تشکیل شورای ارتقای سلامت، مسایل بهداشتی کارکنان و دستگاه را پیگیری و به مرحله اجرا برسانند.

در ادامه حمید گلناری، مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین درخواست همکاری دستگاه ها برای حساس سازی مردم در رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی را داشت و همچنین در این نشست مصوب شد تا کلیه دستگاه ها در این زمینه و اطلاع رسانی و ایجاد فرهنگ سلامت اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار