معاون آموزش متوسطه استان زنجان :

قانون برنامه ششم توسعه و نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای ، مهمترین ظرفیت های قانونی در هدایت تحصیلی هستند

زنجان (پانا) - چهارمین جلسه کمیته هدایت تحصیلی استان با حضور اعضاء در محل سالن اجتماعات شهید تجلی اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۹۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون برنامه ششم توسعه و نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای ، مهمترین ظرفیت های قانونی در هدایت تحصیلی هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه بهرامی معاون آموزش متوسطه استان با تشریح اقدامات دبیرخانه کمیته هدایت تحصیلی استان، خواستار همگرایی بیشتر اعضای کمیته در جهت نیل به هدایت تحصیلی آگاهانه متناسب با استعداد و توانایی‌های دانش آموزان شد.

بهرامی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود برای بهبود شاخص های توسعه متوازن بین رشته ای در سطح استان تصریح کرد : وجود اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه، قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی را از جمله مهمترین ظرفیت های قانونی در این زمینه است.

در این جلسه اطلاع رسانی موضوعات هدایت تحصیلی از طریق پورتال همگام، شبکه شاد و سایت هدایت تحصیلی دانش آموزان ، فعال شدن کمیته های هدایت تحصیلی در سطح مناطق، ثبت نمرات پایه نهم و انتقال از سیستم دانا به همگام، حضور فعال مدیران و مشاوران مدارس متوسطه اول در واحدهای آموزشی در ایام ثبت نام و انتخاب رشته تحصیلی، کنترل اعمال ظرفیت رشته های تحصیلی منطقه در هدایت تحصیلی دانش آموزان، اهتمام لازم در بررسی شرایط احراز رشته های تحصیلی دانش آموزان در مدارس غیر دولتی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

شایان ذکر است در این جلسه دستورالعمل سامانه انتخاب رشته و ثبت نام آنلاین از طریق کارشناسان مربوطه ارائه شد و ابعاد فنی و اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در صورت تایید نهایی به صورت پایلوت فرم ثبت نام و انتخاب رشته دانش آموزان در پایه دهم در تعدادی از مدارس در سطح شهر زنجان از طریق این سامانه انجام گیرد.

در این جلسه اعضای کمیته هدایت تحصیلی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مسائل مربوطه هدایت تحصیلی دانش آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار