دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: یکی از آرزوهای من این است که مانند شما راه امام حسین(ع) را ادامه دهم

تهران (پانا) - کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» که از سوی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد، به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده، در این کتاب دلنوشته‌های دانش‌آموزی درباره سردار دل‌ها نوشته شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: یکی از آرزوهای من این است که مانند شما راه امام حسین(ع) را ادامه دهم

سازمان دانش‌آموزی در راستای ترویج الگو و اسوه‌های انقلابی، اسلامی و ملی و تبیین و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت با فراخوان از دانش‌آموزان نسبت به جمع‌آوری دلنوشته‌های دانش‌آموزی در قالب یک کتاب اقدام کرده است. این کتاب مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی، روایتگری به صورت تصویر است.

به گفته معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، در بازه زمانی دو هفته بیش از ۵ هزار و ۳۵۰ دلنوشته از دانش‌آموزان سراسر کشور به دست ما رسید که از این تعداد ۱۴۲ دلنوشته انتخاب و در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم «مبین اعلمی دانش‌آموز، متوسطه اول از استان آذربایجان شرقی» خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانیم:

«ای حاج قاسم! ای سردار دل‌ها!

سلام

«یکی از آرزوهای من این است که مانند شما راه امام حسین(ع) را ادامه دهم، از کشور خود دفاع کنم و همچون سپری از جنس فولاد جانم را برای دفاع از میهن بگذارم و مانند شما از ورود بیگانگان به کشور جلوگیری کنم.

سردار! بااینکه با شهادتت به آرزویت رسیدی، ولی من و ملت ایران برای پرپر شدنت بسیار داغ‌دار و ناراحت هستیم زیرا تو تنها سردار سپاه نبودی سردار دل‌ها نیز بودی!

مانند مالک، دوستدار ولایت بودی. تو کسی هستی که وعده بیهوده نمی‌دادی و پای قولت استوار بودی. راست‌گویی تو نزد ایرانیان ثابت‌شده است تو قول دادی داعش را -که توسط آمریکایی‌های ملعون تأسیس‌شده بود و آمریکایی‌ها خود نمی‌توانستند با آن‌ها مبارزه کنند- نابود کنی و کردی. تو بااینکه سرلشکر بودی و میان مردم محبوب بودی ولی هیچ‌گاه به خودت اجازه نمی‌دادی که غرور و تکبر وجودت را غصب کند.

خصوصیات زیبای تو آن‌قدر زیاد است که من هیچ‌گاه نمی‌توانم آن‌ها را توصیف کنم. یکی از آن‌ها ساده‌زیستی توست که مانند یک سرباز معمولی زندگی کردی و هیچ‌گاه به درجه‌ات افتخار نکردی و این باعث شده است که تو میان مردم محبوب باشی.

وقتی تلویزیون بعد از شهادتت وصیت‌نامه‌ات را خواند به خودم افتخار کردم که در ایران زندگی می‌کنم و سرداری دارم که ادامه‌دهنده راه شهیدان و معصومین(ع) است، چون تو در نامه‌ات نوشته بودی که روی سنگ مزارت عنوان دیگری جز سرباز ولایت ننویسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار