رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

فناوری، مردم را در قرنطینه نگه داشت

تهران ( پانا) - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور می‌گوید ایران جزو معدود کشورهایی است که توانست با شیوع کرونا، بدون استفاده از قوه قهریه و به کمک زیرساخت‌های فناورانه، بستر در خانه ماندن مردم را مهیا کند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فناوری، مردم را در قرنطینه نگه داشت

به گزارش ایرنا، «محمدباقر اثنی‌عشری» افزود: نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) با ۱۸ هزار عضو در ۳۰ استان ایران فعالیت دارد. تمام زمینه‌های IT، تولید نرم افزار، سخت افزار، امنیت، بانکداری دیجیتال، شبکه و فین‌تک را پوشش می‌دهیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص تاثیر حوزه ICT برای مقابله با کرونا گفت: ما توانستیم به واسطه بستری که توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات فراهم کرده بود، مردم را در خانه نگه داریم. دید و بازدید، مراسم عزاداری، آموزش مجازی، سلامت، خرید و فروش و مسائلی از این دست همگی بر بستر فناوری اطلاعات ممکن شد.

وی در خصوص تاثیر رسانه در حل مشکلات صنفی گفت: سال گذشته سالنی را برای نمایشگاه بین‌المللی در نظر داشتیم که به دلایل مختلف آن را به ما اختصاص ندادند. پیگیری‌های ما به نتیجه نمی‌رسید و ناچار یک توئیت اعتراضی در این خصوص در صفحه توئیتر خودم منتشر کردم. پس از پیگیری ایرنا و انتشار جزئیات این خبر، وزرا در تعامل با یکدیگر توانستند این مشکل را حل کنند و سالن دوباره به ما بازگشت. به همین دلیل است که تاکید دارم رسانه می‌تواند پیشرفت در حوزه IT را رقم بزند.

اثنی عشری خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم، اینترنت نسل سه و چهار موبایل برقرار شد و گوشی‌های تلفن همراه به اینترنت متصل شدند. به این واسطه برای مردم هزاران شغل ایجاد شد. آن‌ها توانستند دولت الکترونیک را تجربه کنند، پرونده سلامت برای‌شان تشکیل شد و کسب و کارهای بزرگی مانند دیجی کالا، اسنپ و آپارات به وجود آمدند.

«اثنی عشری» با تاکید بر این که ابزارهای حوزه فناوری توانست عدالت اجتماعی را رقم بزند، افزود: فناوری تا دورترین نقاط کشور هم نفوذ پیدا کرد و کار تا جایی پیش رفت که جوانان روستایی توانستند با تهیه یک گوشی همراه و وصل شدن به اینترنت برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

او در پایان گفت: این جهش بسیار بزرگ بود، تا آنجا که همان‌هایی که به فضای مجازی و دستاوردهای دولت انتقادات تند دارند، آن را در همین فضای مجازی مطرح می‌کنند و برای بیان آن، فضای پر قدرت دیگری در دسترس‌شان نیست. فضای مجازی کنشگری را در جامعه رواج داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار