مدیرکل تامین اجماعی استان زنجان:

ارائه ۴۵ خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی زنجان برای کاهش مراجعات مردمی

زنجان (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: برای کاهش مراجعات مردمی، تسهیل خدمت رسانی و نیز پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در زمان حاضر بیش از ۴۵ خدمت این مجموعه به جامعه هدف به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۴۵ خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی زنجان برای کاهش مراجعات مردمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، مسعود علیاری در خصوص اقدامات انجام شده در این سازمان برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: در راستای پیشگیری و کنترل شیوع این ویروس و نیز جلوگیری از بروز هر گونه وقفه در ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی، اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن ۹۸ دارای اعتبار بودند، تا پایان اردیبهشت امسال، از جمله این اقدامات است.

علیاری گفت: همچنین انجام بازرسی‌های احراز اشتغال بیمه شدگان در کارگاه‌های مشمول و همچنین کلیه بازرسی های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص، بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی تا پایان اردیبهشت امسال متوقف شد.

وی افزود: حذف الزام به استعلام از سازمان تامین اجتماعی برای تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان جهت تداوم بیمه پردازی نیز از دیگر اقدامات و تمهیدات برای کاهش مراجعه و جلوگیری از شیوع کرونا بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بلامانع بودن ادامه بیمه پردازی کارگران ساختمانی تا پایان خرداد جاری در صورت انقضای مدت اعتبار کارت مهارت فنی در فاصله اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال، از دیگرتمهیدات برای مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلیه جلسات کمیسیون ها و شوراهای پزشکی نیز تا پایان اردیبهشت تعلیق شد، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از زایل شدن حقوق جامعه تحت پوشش، راهنمایی متقاضیان به نحوی است تا در خصوص حفظ و ادامه بیمه پردازی آنان خللی وارد نشود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: جامعه تحت پوشش این سازمان می توانند برای بهره مندی از خدمات غیرحضوری به سایت https://eservices.tamin.ir/ مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین استعلام دفترچه درمانی نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود و بیمه شدگان می توانند از ۶ طریق نسبت به این امر اقدام کنند.

علیاری اضافه کرد: استعلام دفترچه درمانی از طریق بارکدخوان تعبیه شده(با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابل انجام است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان زنجان بیش از ۱۷۷ هزار نفر است که با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران، جمعیت تحت پوشش این سازمان به ۵۳۰ هزار نفر در استان زنجان می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار