محسنی نسب: عمده ترین مشکل منطقه21 تراکم جمعیت و کمبود فضای آموزشی است

تهران (پانا) - با هدف استفاده از ظرفیت ها و بررسی مشکلات فضای آموزشی منطقه 21 تهران، نشست مشترک مدیر آموزش و پرورش منطقه9، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و شهردار منطقه 21 در سالن کنفرانس شهرداری منطقه21 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
محسنی نسب: عمده ترین مشکل منطقه21 تراکم جمعیت و کمبود فضای  آموزشی است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش منطقه 9 تهران، در این نشست علی اکبر محسنی نسب، مدیر آموزش و پرورش منطقه9 ضمن تشکر از توجه و نگاه فرهنگی به حوزه آموزشی منطقه21 و فرصتی که در اختیار آموزش و پرورش برای بررسی معضلات فضای آموزشی قرار دادند در خصوص مشکلات آموزشی محدوده تهرانسر اظهار کرد: تهرانسر جزء مناطق مهاجر پذیر است که به دلیل تلفیق صنعت و سکونت و ساخت مسکن ویژه، خانوارهای بسیاری را برای سکونت به سمت خود کشانده و به دنبال آن باعث افزایش جمعیت دانش آموزی شده است، به طوری که می توان جمعیت بالای این منطقه با کمترین فضای آموزشی را عمده ترین مشکل این محله از منطقه 21 دانست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 با بیان اینکه تعداد دانش آموزان محدوده تهرانسر روز به روز در حال افزایش است افزود: ما متولی حل مشکل کمبود فضای آموزشی هستیم پس باید پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش معضل مشکلات ناشی از فضای آموزشی، قطعه زمینی توسط شورایاری منطقه3 در این محدوده تهرانسر به ما معرفی شده است که در صورت نداشتن معارض و داشتن سند با کمک شهرداری می توان کاربری آن را به فضای آموزشی تبدیل کرد.

بنابراین گزارش محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز ضمن قدردانی از شهردار منطقه 21 به صعنوان اولین شهرداری که نشست مشترک خود را با مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار می کند، با اشاره به وضعیت نامطلوب فضاهای آموزشی در شهر تهران گفت: بحث فضای آموزشی موضوعی نیست که اگر نسلی با محرومیت آموزشی مواجه شود در آینده قابل جبران باشد، بنابراین برطرف کردن مشکل کمبود فضای آموزشی مسئولیتی اجتماعی و شرعی است که در این راستا همکاری همه متولیان امر را می طلبد.

قربانی ابراز کرد: متاسفانه در شهر تهران از مجموع 2600 کلاس درس حدود 27 درصد دارای فرسودگی و قدمت بالا هستند که نیاز به تخریب و نوسازی دارند. همچنین 33 درصد از مدارس شهر تهران باید مقاوم سازی شوند، مجموعا 60 درصد از مدارس تهران فرسوده هستند و تنها 40 درصد از مدارس فضایی خوب دارند.

وی با اشاره به این نکته که مدارس خوب و مستحکم نه تنها برای امر آموزش مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه در مواقع بحران همچون زلزله نیز می توانند مکانی امن برای استقرار موقت شهروندان باشند بر لزوم توجه به نوسازی و مقاوم سازی مدارس تأکید کرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز در ادامه پیرامون مدارس خیر ساز گفت: 310 مدرسه در شهر تهران خیرساز هستند و میزان مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی 5/1 برابر بخش دولتی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز ضمن اعلام آمار وضعیت مدارس منطقه بیان کرد: در 2 سال اخیر حدود 5 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی این منطقه افزوده شد که اگر راهکاری برای حل مشکل کمبود فضای دانش آموزی نیندیشیم این تعداد در آینده ای نه چندان دور غیر قابل کنترل می شود.

حسن رحمانی شهردار منطقه 21 طی سخنانی با اشاره به تلفیق صنعت و سکونت در منطقه 21 گفت: افزایش جمعیت به حدود 200 هزار نفر در منطقه ما را برآن داشت که به دنبال رفع مشکل و تامین فضای آموزشی بیشتر باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری معتقد است هر هزینه ای برای آموزش، اتفاقی خوب است که مشکلات آینده را کم می کند، اظهار کرد: ما آماده ایم از تمامی ظرفیت های موجود جهت مرتفع کردن مشکل فضای آموزشی استفاده کنیم. به همین منظور در بخش مسکن ویژه با تعاملی که با انبوه سازان صورت گرفت، مقرر شد در صورت آماده بودن خیر برای احداث فضای آموزشی، زمین در اختیار این افراد قرار بگیرد.

در پایان این نشست مصوب شد با توجه به کمبود فضای آموزشی در منطقه 21 کار گروهی متشکل از محمد بداغی به عنوان نماینده آموزش و پرورش منطقه9، هوشنگی به عنوان نماینده خیرین مدرسه ساز و ناصحی به عنوان نماینده شهرداری منطقه 21 تشکیل و نسبت به پیگیری موضوعات اقدام کنند.

همچنین مقرر شد قطعه زمینی در محدوده مسکن ویژه ضلع جنوب تهرانسر با همکاری اداره مسکن و شهرسازی جهت احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار