هشدار پلیس درباره تیراندازی در مراسم عزا و عروسی

تهران (پانا) - رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در خصوص تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی استان‌ها هشدار داد و از هموطنان خواست تا از وقوع اتفاقات ناگوار در این گونه مراسم جلوگیری به عمل آورند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار پلیس درباره تیراندازی در مراسم عزا و عروسی

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشورمان، اظهار کرد: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، قتل ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌اند.

وی افزود: پلیس همواره تاکید کرده است که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن می‌بایست نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده‌اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار داد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: دارندگان سلاح می‌بایست از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان نا ایمن پرهیز کرده و حتماً در حمل، نگهداری و استفاده از آن در معابر و مکان‌های تجمع نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود؛ تصریح کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده اقوام ایرانی را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.

سرهنگ امینی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت آگاهانه مردم و سازمان‌های مربوطه، سهم این گونه قتل‌ها در کشور کاسته شده و به یاری خداوند متعال، شاهد وقوع این گونه اتفاقات تلخ نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار