تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان به صورت مجازی

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد یک هزار و 320 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان با تمرکز بر فعالیت در بستر مجازی از 14 تیر آغاز به کار می کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزان به صورت مجازی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب در جلسه اوقات فراغت دانش آموزان استان با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از اوقات فراغت اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا وبه منظور حفظ سلامت دانش آموزان، کلاس های تابستانی به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید ستاد ملی پیشگیری از کرونا در اجرای «پویش درخانه بمانیم » و به استناد آیین نامه فعالیت های تابستانی ضمن بهره مندی از امکانات و قابلیت های موجود شبکه آموزشی دانش آموزان «شاد» برنامه های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان در زمینه های مختلف پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برنامه های متنوع اوقات فراغت دانش آموزان و همکاری مراکز و سازمان های مختلف خاطرنشان کرد: در بهینه سازی برنامه های تابستانی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر، مراکز دارالقرآن، پژوهش سراها، مجتمع های ورزشی و ... آموزش و پرورش گیلان را در اجرای هر چه بهتر برنامه ها یاری می دهند.

عباسی غریب با اشاره به نحوه ثبت نام دانش آموزان در پایگاههای تابستانی اظهار کرد: مدیران این پایگاهها باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت نام و تشکیل کلاس ها را در شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) انجام دهند و در مناطقی هم که امکان برگزاری کلاس های حضوری به صورت محدود وجود دارد مطابق سال های گذشته ثبت نام از طریق سامانه اوقات فراغت در « همگام » انجام می شود.

وی افزود: فعالیت های پایگاههای اوقات فراغت از 14 تیر ماه آغاز می شود و تا پایان مرداد در 6 هفته با رعایت کامل نکات بهداشتی ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی مناسب اوقات فراغت دانش آموزان و پیش بینی 1 هزار و 320 پایگاه اظهار کرد: نشاط افزایی، جهت دهی استعدادهای دانش آموزان بر اساس آموزه های اخلاقی، آموزش مهارت های زندگی و تفریحات سالم و ایجاد روحیه مشارکت در کارهای گروهی از مهم ترین اهداف برنامه های بهینه سازی اوقات دانش آموزان در تابستان امسال است.

در تابستان پارسال، 125 هزار دانش آموز گیلانی در 1208 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت از برنامه های متنوع اموزش و پرورش بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار