در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دور مسابقات نوآوری‌های صنعتی؛

مهاجرانی: از صاحبان صنعت می‌خواهم بچه‌ها را در اکوسیستم صنعتی حمایت کنند

۱۱۴ هزار و ۴۵۹ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان استعدادهای درخشان بر حمایت دانش‌آموزان در اکوسیستم صنعتی از سوی صاحبان صنعت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: از صاحبان صنعت می‌خواهم بچه‌ها را در اکوسیستم صنعتی حمایت کنند

فاطمه مهاجرانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات نوآوری‌های صنعتی که صبح امروز در مجتمع بسیج متخصصین و اقشار برگزار شد با بیان اینکه ۱۱۴ هزار و ۴۵۹ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند گفت: «کشور ایران توانسته است در المپیادها ۷۷۰ کسب کند که این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های فوق العاده کشورمان است. ما ظرفیت نیروی انسانی که از نظر کیفیت هوشی داریم بی نظیر است.»

وی ادامه داد: «آنچه مفقول مانده است ایجاد ارتباط بچه‌ها با صنعت مورد نظر است که ما باید این ارتباط را ایجاد کنیم و بچه‌ها باید در داخل کشور هویت و آینده خود را پیدا کنند، در این صورت محل و مسکن‌شان کشورشان می‌شود. رسیدن به چشم اندازی که ایران بهتر شود گرو این بچه‌هاست. راهی برای ساخت بهتر ایران به‌جز اتکا بر ظرفیت این بچه‌ها وجود ندارد.»

مهاجرانی گفت: «کار آموزش و پرورش تربیت حرفه‌ای انسان نیست اما تربیت افراد باسواد است، ما بذر می‌پاشیم و امیدواریم زمین پربرکتی که به یمن انقلاب اسلامی رصد علف هرز را کم کرده است، با آبیاری به کمک محیط‌ها بارور شود.»

رئیس سازمان استعدادهای درخشان ادامه داد: «کار آموزش و پرورش از جنس تربیت انسان است انسان متعهد با هویت ملی که درد ملی دارد. از صاحبان صنعت خواهش می‌کنم بچه‌ها را در اکوسیستم صنعتی حمایت کنند.»

وی افزود: «امسال المپیاد علوم زمین را داریم ایران ۴۵ مدال جهانی ریاضی دارد باید ظرفیت جذب این افراد را فراهم کنیم همچنین امسال المپیاد اقتصاد مدیریت را برگزار می‌کنیم لذا باید این بچه‌ها به نظام مدیریت کشور متصل شوند و فعالیت‌های پژوهشی خود را به اکوسیستم ارتباط دهند.»

مهاجرانی عنوان کرد که دانش‌آموزان خود را در حل موضوعات سهیم بدانیم. مراسم امروز گام عملیاتی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که اتصال بچه‌ها را به جهاد هویتی و فرهنگ سازی دنبال می‌کند. اگر اسم شهید قاسم سلیمانی در دل‌ها ماند چون با دل کار کرد ساخت کشور با عشق امکانپذیر است نه با وظیفه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار