وزیر کشاورزی: در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ کمبودی وجود ندارد

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد مشکلی در تامین گوشت مرغ و نهاده‌های دام و طیور در کشور نداریم و محصول مورد نیاز مردم به اندازه کافی و زیاد موجود است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشاورزی: در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ کمبودی وجود ندارد

کاظم خاوازی امروز در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ به سوال زمان رفع التهابات بازار مرغ و تخم مرغ گفت: در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ کمبودی وجود ندارد. قیمت مرغ و تخم مرغ با هماهنگی تولید کنندگان و ستاد تنظیم بازار و بر اساس شرایط تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام میشود.

وزیر جهاد کشاورزی میزان مصرف گوشت مرغ در ایران را دو برابر میانگین مصرف جهانی اعلام کرد و ادامه داد: در حال بررسی وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمینه تامین نهاده‌های دامی همکاری خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و جو، ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی تامین شده و موجود است.

او اضافه کرد: هم اکنون در بنادر کشور مقادیر عظیمی از این نهاده‌ها وجود دارد که در حال توزیع است.

خاوازی همچنین گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار تن نهاده دامی از بنادر به مقاصد مصرف داخلی حمل می‌شود.

وی ساماندهی توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه جامع و توزیع هدفمند این نهاده‌ها از طریق کارخانه‌های تولید، زنجیره‌های تولید، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها کشاورزی را از جمله برنامه‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: این امر می‌تواند میزان مصرف را به شکل محسوسی کاهش داده و موجب تعادل نرخ نهاده‌ها و تعادل بخشی به قیمت گوشت مرغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار