جزئیات بازگرداندن یک متهم میلیاردی به کشور

تهران (پانا) - با همکاری بخش‌های قضایی و پلیس بین الملل یکی از مفسدان اقتصادی که از چهار سال پیش تحت تعقیب است از یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به کشور بازگردانده شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازگرداندن یک متهم میلیاردی به کشور

به گزارش صداوسیما، سردار مجتبایی در اعلام جزئیات بیشتر از این پرونده، تصریح کرد: مطابق آخرین ردیابی‌ها، متهم در یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس مخفی شده بود؛ میزان کلاهبرداری و خیانت در امانت این فرد از یک شرکت دولتی ۱۲۰ میلیون درهم معادل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که با این پول‌ها، اقدام به ساخت و ساز در کشور‌های دیگر کرده و به نوعی پولشویی هم مرتکب شده است.

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا توضیح داد: این متهم "صرافی" داشته و بنا بود فعالیت‌هایی برای یک شرکت دولتی انجام دهد، اما در ادامه مسیر مرتکب خیانت شده و پول‌ها را به حساب شخصی خود منتقل کرده و در نهایت متواری شده بود. این متهم از چهار سال پیش تحت تعقیب بود. اتهام وی کلاهبرداری و خیانت در امانت است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فرآیند پیچیده استرداد متهمان از سایر کشور‌ها، خاطرنشان کرد: استرداد مجرمان که در بیرون مرز‌ها هستند با دستگیری مجرمان و متهمان در داخل کشور کاملا متفاوت و نیازمند دیپلماسی قوی پلیسی و هماهنگی بین بخشی است.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا یادآور شد: در هر حال، این فرد پانزدهمین متهمی است که از ابتدای سال تاکنون به همت این پلیس و البته با هماهنگی دستگاه قضا به کشور مسترد شده و باید بگویم استرداد متهمان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار