مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

ارائه خدمت به جامعه کار و تولید با سامانه جامع روابط کار

زنجان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد هدف از استقرار سامانه جامع روابط کار، تحقق وظیفه ذاتی وزارت متبوع در استقرار قانون کار و نظارت بر حسن انجام آن است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمت به جامعه کار و تولید با سامانه جامع روابط کار

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی افزود: در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جامع روابط کار را طراحی و راه اندازی کرده است که با 22 زیرسامانه تمامی شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی می شود.

یوسفی افزود: سامانه جامع روابط کار در استان زنجان از اسفند ماه 99 آغاز به کار کرده است و کارگران جهت ثبت شکایات باید در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و احراز هویت شوند. سپس از طریق سامانه کد کاربری و گذرواژه به شماره همراه متقاضی ارسال می شود که از طریق آن می تواند وارد پروفایل کاربری خود شده و ثبت شکایت کند. در این مرحله کارگران باید کلیه مدارک و مستندات خود (اعم از قرارداد کار، صورتحساب بانکی حقوق و مزایا، گزارش وضعیت سوابق بیمه ای و... ) را در سامانه جامع روابط کار آپلود کرده و اصل مدارک را در روز جلسه به مراجع حل اختلاف ارائه کند.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که کارگران ثبت شکایت کردند، از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل یک برگ دعوتنامه به کارفرما ارسال می شود که کارفرما جهت اطلاع از موضوع شکایت موظف است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به احراز هویت (حقیقی یا حقوقی) اقدام کند تا هم از موضوع شکایت اطلاع پیدا کندو هم بتواند در جلسات رسیدگی حضور قانونی داشته باشد.

جهت استفاده بهینه از سامانه جامع روابط کار، حتی الامکان از مرورگر کروم( chrome ) استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین عنوان کرد: خدمات اینترنتی سامانه جامع روابط کار شامل این موارد است. ثبت الکترونیکی قراردادهای کار (موضوع ماده ۱۰ قانون کار). ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران. برای ثبت شکایت کارگران از کارفرمایان نیازی به مراجعهحضوری به اداره کار نخواهد بود. انجام مراحل رسیدگی به صورت اینترنتی و صدور دعوتنامه، ابلاغیه، دادنامه به صورت اینترنتی و الکترونیکی. درخواست بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی. تایید صلاحیت شرکت های خدماتی. تایید صلاحیت مسئولیت ایمنی. ثبت درخواست های بررسی مشاغل سخت و زیان آور. بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کار. بررسی و تایید پیمان های دسته جمعی و بررسی و تایید طرح های طبقه بندی مشاغل.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار