فرماندار شهرستان دشتستان:

نوبت دهی آنلاین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت ضروری است

دشتستان(پانا)_فرماندار شهرستان دشتستان گفت نوبت دهی آنلاین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نوبت دهی آنلاین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت ضروری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، فتح‌الله نوروزی در نشست با مدیران دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان دشتستان افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت بخش عمده‌ای از خدمات بخش دولتی را ارائه می‌دهند که هدف آن‌ها تسهیل دریافت خدمت از سازمان‌های عمومی و کاهش مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های اجرایی است.
وی تصریح کرد: در همین راستا طی ابلاغی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، دفاتر پیشخوان خدمات دولت جزو واحدهای صنفی غیر ضرور نبوده و موظف شدند حتی در ایام بحران شیوع کرونا به ارائه خدمت بپردازند و با توجه به ازدیاد جمعیت در این دفاتر، با مشکلاتی مواجه شده‌اند و بایستی جهت رفع آن‌ها تدابیری اندیشیده شود.
نوروزی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد سیستم‌های نوبت دهی آنلاین و اطلاع‌رسانی صحیح به مراجعین ضروری است.
نوروزی با اشاره به اینکه شاهد اوج‌گیری کرونا در شهرستان دشتستان هستیم، اضافه کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی وظیفه دارند در راستای حفظ سلامت مردم برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کوچک بودن فضای هر یک از دفاتر پیشخوان دولت و نیز کم بودن مراکز انتخابی قاعدتاً این فاصله‌های اجتماعی رعایت نمی‌شود که نیاز است مسئولان هر یک از این دفاتر با اعمال راهکارهایی نظیر نوبت دهی و مشخص کردن زمان هر فرد برای مراجعه به این مرکز بستری برای رعایت پروتکل‌ها را فراهم بکنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویش دوست نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین مسئله در عدم رعایت نکات بهداشتی مراکز پیشخوان دولت، حضور پرشمار مردم در این مکان‌ها است که فاصله اجتماعی اصلاً نمی‌تواند رعایت شود و این مسئله می‌تواند در روند کنترل سیر بیماری کرونا تأثیر بگذارد.
ماریا خویش دوست افزود: این در حالی است که با بستری بودن تعدادی از مردم با وضعیت تنفسی حاد در بیمارستان شهرستان، وزارت بهداشت، استان بوشهر را در بین استان‌هایی با وضعیت هشدار قرار داده است.
وی از مسئولین دفاتر پیشخوان دولت خواست با سرپرستان مراکز بهداشتی محل خود جهت پیشگیری از انتشار ویروس همکاری کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ضمن بیان اینکه راهکاری برای کاهش ازدیاد جمعیت در این مکان‌ها باید اندیشیده شود تأکید کرد: با بازرسی‌هایی که توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است، هر دفتر پیشخوان دولتی که علی‌رغم اخطاریه‌های قبلی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، بدون تردید نسبت به پلمب و تعطیلی آن از سوی دستگاه قضایی اقدام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار