مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین:

تربیت تمام ساحتی در برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین اصل است

تهران(پانا)-مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفتمان‌سازی را از وظایف مسئولین و مدیران دانسته و پیوست اطلاع رسانی را از ابزارهای مفاهمه و تبیین توانایی برنامه تلقی و بر این مهم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت تمام ساحتی در برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین اصل است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا مددی در کارگروه تدوین برنامه اجرایی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: وقتی می‌خواهیم به تربیت بپردازیم تمام ابعاد وجودی فرد در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال توسط متولیان تربیت بدنی فقط برای ساحت زیستی و بدنی برنامه‌ریزی نمی کنند بلکه در طراحی برنامه باید تمام ساحتهای متعلق به ابعاد وجودی فرد را در نظر بگیرند و به طور کلی تربیت را مدنظر قرار دهند تا در مدرسه معلم تربیت بدنی متوجه شود تنها متولی تربیت زیستی و بدنی نیست، بلکه متولی تربیت تمام ابعاد وجودی دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه همه متولیان در آموزش و پرورش باید بر این فصل مشترک که همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش حول محور تربیت تمام ساحتی می‌باشد به توافق برسند، اظهار کرد: آموزش هم بخشی از تربیت است، بنابراین این ایراد که ممکن است دغدغه‌های اصلی ما آموزش باشد نه تربیت، درست نیست، چون ما باید دغدغه همه مسائل دانش آموز را در جامعه داشته باشیم، بنابراین سند تحول باید در همه مسائل ما مد نظر باشد و باید برای تمامی گفتگوهایمان به سند تحول مراجعه کنیم و در همه زمینه‌ها سند تحول فصل مشترک ما و ریل تمامی برنامه‌های اجرایی قرار بگیرد.

مددی گفت: در اجرا باید سعی شود در ظواهر امور توقف نکرد بلکه به روح کار توجه شود. به آثار و نتایج اجرایی برنامه دقت شود، به مرور زمان با فهم از هدف آموزش و پرورش به اجرای برنامه اقدام شود نه تنها تدوین و اصلاح فرایندها که البته کار مهمی است، ولی روح برنامه دقت در آثار آن است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در بخشی از سخنان خود ادامه داد: در سال جاری به برنامه اجرایی مبتنی بر سند تحول بسته های تحولی افزوده شده است، این بسته‌ها برای نمایان کردن نتیجه سند تحول و روشن کردن آثار تحولی آن در نگاه مردم و مسئولین و ملموس کردن این آثار برای مردم طراحی شده است.

این مقام مسئول گفت: در واقع بسته‌های تحولی کارهای زودبازده و مبتنی بر انجام کار و آثار آن است و اولویت‌های هر بخشی را در آموزش و پرورش شامل می شود.

مددی بر آموزش و ایجاد باور در بدنه اجرایی کارشناسان و مدیران مدارس برای به نتیجه رسیدن برنامه تاکید کرد و ایجاد اقناع و انگیزش مدیران مدارس و مجریان سند تحول را ، تنها راه ایجاد مفاهمه و اجرای واقعی برنامه دانست.

وی همچنین گفتمان سازی را از وظایف مسئولین و مدیران دانسته و پیوست اطلاع رسانی را از ابزارهای مفاهمه و تبیین توانایی برنامه تلقی کرد و بر این مهم تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار