رونمایی ازبرنامه سال99آموزش وپرورش منطبق باسندتحول

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی برنامه سالانه سال 99 آموزش و پرورش استان منطبق با سند تحول بنیادین؛ گفت: در این برنامه اجرای 191 برنامه با831 فعالیت منطبق با اهداف و ساحت های سند تحول بنیادین تدوین شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی ازبرنامه سال99آموزش وپرورش منطبق باسندتحول

محمد علی واقعی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ اظهار کرد: تربیت تمام ساحتی و متوازن، منطبق با اهداف سند تحول بنیادین مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش استان است.
تعریف3سناریو برای بازگشایی مدارس
او، آموزش در خانه، فعالیت در مدرسه، تقویت آموزش مجازی و سواد رسانه ای را مهم ترین سرفصل های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید برشمرد و با اشاره به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس، عنوان کرد: آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس از ابتدا و یا نیمه ی شهریور ماه سال جاری برخوردار می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که 3 سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف و تدوین شده است؛ تشریح کرد: در صورت اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد مبارزه با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی شده و جشن بازگشایی مدارس به میزبانی یکی از شهرستان های خوسف، نهبندان، سرایان، زیرکوه و سربیشه با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار می شود .
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در صورت اعلام وضعیت زرد از سوی ستاد مبارزه با کرونا، تصریح کرد: در این صورت از دور روش حضوری و مجازی استفاده می شود به این صورت که کلاس های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و با نصف جمعیت کلاس ها تشکیل می شود و فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاس ها به صورت زوج و فرد خواهد بود.و همزمان نیز خدمات از طریق فضای مجازی ارائه خواهد شد.
او، در صورت اعلام وضعیت قرمز نیز خاطر نشان کرد: در این صورت ارائه خدمات و فعالیت های آموزشی و پرورشی از طریق فضای مجازی بوده و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه، و بسته های غیر بر خط انجام می شود.
فراهم شدن صدور المثنی گواهینامه های پایان دوره تحصیلی
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مدت زمان تدریس در فضای مجازی برای هر کلاس در دوره ابتدایی 30 دقیقه و برای متوسطه 35 دقیقه خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که تا قبل از این امکان صدور گواهینامه ی المثنی برای افرادی که گواهنامه هایشان به دلایل مختلف از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و سایر موارد مفقود شده و یا ازبین رفته بود وجود نداشت و این افراد در ادامه تحصیل به ویژه در کشورهای دیگر به مشکل برمی خوردند، مطرح کرد: از امسال امکان گواهینامه المثنی برای این افراد فراهم شده است.
او از اجرای طرح آجر به آجر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و ابراز داشت: در این طرح که یکی از بسته های طرح تحولی در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی است؛ کمک های خرد مردم؛ اعم از فرهنگیان، دانش آموزان، بازاریان، کسبه و سایر اقشا مردم که قصد کمک به امر مقدس مدرسه سازی را داشته ولی تمکن مالی ندارند، جمع آوری شده و به صورت هدفمند در امر مدرسه سازی هزینه می شود.
واقعی از آجر به آجر بعنوان زمینه‌ساز تکمیل پروژه‌های آموزشی یاد کرد و ادامه داد: خیر بودن به ویژه در زمینه تعالی فکر و اندیشه نشانگر وسعت نگاه و شخصیت همه جانبه کسانی است که در این مسیر گام بر می‌دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار