یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

پیش‌بینی آینده بازار دلار و مسکن/بورس همچنان رکورد ثبت می‌کند

خبرگزاری پانا: تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیل بازار مسکن و ارز، گفت: پیش بینی می شود روند نزولی دلار تا هفته‌های آتی ادامه یابد، اما پس از به دست گیری دولت یازدهم مجددا روند افزایشی آرامی را تجربه خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین شریعتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، با اشاره به رشد شاخص های بورس و عبور از مرزهای جدید اظهار کرد: پیش بینی می شود روند نزولی دلار تا هفته های آتی ادامه یابد اما پس از به دست گیری دولت یازدهم مجددا روند افزایشی آرامی را تجربه کند.

وی افزود: احتمال تغییر نرخ دلار و افزایش مجدد آن پس از انتقال دولت و قبل از تشکیل کابینه است .


شریعتی در پاسخ به این پرسش که روند معکوس کاهش قیمت طلا و سکه در شرایط افزایش انس جهانی ناشی از چیست، گفت روند کاهشی نرخ دلار به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار بر نرخ دلار در روند معکوس بازار طلا و سکه درهفته گذشته و اوایل هفته جاری موثر بوده است.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا نقدینگی باز هم امکان گرایش بیشتر به سمت بازار بورس را دارد، خاطر نشان کرد: نقدینگی قابلیت گرایش به سمت تولید، بازار سرمایه سپرده های بانکی و مسکن را دارد اما در بخش تولید اقبال چندانی به دلیل عدم مطلوبیت سرمایه گذاری نداشته و در سپرده های بانکی نیز بانکها چندان موفق به جذب سپرده های مردمی نیستند .


تحلیلگر بازار سرمایه اظهارکرد: بانکها در شرایطی می توانند تسهیلات ارایه دهند که جذ ب منابع داشته باشند اما در شرایط حاضر خطوط اعتباری بانکها بسته است.


شریعتی گفت: بازار مسکن نیز دوره جدیدی را طی می کند که تا مشخص نشدن سیاست های کلان دولت آتی شرایطی رکود را تجربه خواهد کرد و تنها بازار بورس است که قابلیت جذب سرمایه بیشتر را دارد .

وی اظهار کرد: در حال حاضر با وضعیت ارز و تامین مواد اولیه با ارز ارزان تر و اظهارات نمایندگان کنگره و سنای امریکا با آقای اوباما و تاثیر پذیری بالای بورس ایران از ریسک های سیاسی به نظر می رسد بورس رکوردهای بالاتر را تجربه کند.


مسکن تا 5 ماه آینده از رکود خارج می‌شود


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن چند ماه دیگر از شرایط رکود کنونی خارج می شود، تصریح کرد: شرایط سه ماه نخست دولت یازدهم در تکلیف بازار مسکن تعیین کننده است، اما رکود بازار مسکن را حداکثر تا 5 ماه پس از انتقال دولت بر آورد می‌شود.


وی اظهار کرد: تکنیکال بازار نشان می دهد در بهمن ماه شاهد افزایش قیمت بازار مسکن بوده ایم و در چند ماه ابتدایی سال بازار افت وخیز چندانی ندارد و اگر سیاست های دولت جدید با بازار همسو شود شاهد رونق جدید بازار مسکن خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار