کتابخانه‌های شتری حامی دانش‌آموزان اتیوپیایی در تعطیلات کرونا

تهران ‌(پانا) - یک موسسه خیریه با ایجاد کتابخانه‌های سیاری که بر پشت شترها به مناطق دورافتاده اتیوپی ارسال می‌شوند، تلاش دارد در ایام کرونا از خطر کار اجباری و ازدواج زود هنگام کودکان در این مناطق پیشگیری کند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های شتری حامی دانش‌آموزان اتیوپیایی در تعطیلات کرونا

به گزارش ورد اکونومیک فروم، از اواسط ماه مارس و پس از تعطیلی مدارس و مشاغل در اثر شیوع کرونا، 26 میلیون دانش‌آموز اتیوپیایی خانه‌نشین شدند. کارشناسان عقیده دارند که این شرایط آنان را در معرض خطر کار اجباری و ازدواج زود هنگام قرار می‌دهد. این روز‌ها در اتیوپی کتابخانه‌های شتری با حمل کتاب‌های مختلف به ادامه تحصیل کودکان کمک می‌کنند.

یک موسسه خیریه تلاش می‌کند با استفاده از شتر کتاب‌ها را برای دانش‌آموزان مناطق دورافتاده کشور ارسال کند تا به کمک این کتابخانه‌های شتری ادامه تحصیل کودکان این مناطق را میسر کند. در ایالت سومالیای شرقی در اتیوپی، بیش از 20 شتر برای حمل جعبه‌های چوبی حاوی کتاب داستان، برای کمک به هزاران کودک جدامانده از تحصیل در روستاها به کار گرفته‌ شدند.

اکین اوتولاری، مدیرعامل موسسه خیریه «کودکان را نجات دهیم» (Save The Children) درباره ابتکار جالب این موسسه اظهار کرد: «ابعاد این بحران وسیع است. اما ما در صدد برطرف کردن نیاز‌های کودکان آسیب‌پذیر هستیم و همچنین ضمانت می‌کنیم که تا پایان این اپیدمی هیچ کودکی در شرایط وخیم‌تری قرار نخواهد گرفت.»

وی در ادامه گفت: «علیرغم اینکه کودکان به مدرسه نمی‌روند، ما ضمانت می‌کنیم که آنان به درس خواندن و یادگیری ادامه خواهند داد.»

این خیریه کتابخانه شتری را از دهه گذشته راه‌اندازی کرده است و طی مدت اپیدمی به ادامه تحصیل بیش از 22 هزار کودک در 33 روستا کمک کرده است.

داوطلبان که با این موسسه همکاری می‌کنند با شتر به روستاها سفر می‌کنند، و تعدادی کتاب و یک چادر با خود به همراه دارند تا بتوانند یک کتابخانه موقت راه بیندازند. آنان در هر روستا دو روز و نیم توقف می‌کنند.

موسسه خیریه کتابخانه‌های سیار خود را با شرایط جدید ناشی از کرونا و رعایت فاصله اجتماعی تطبیق داده است؛ در گذشته کودکان می‌توانستند دور هم جمع شوند و با هم کتاب بخوانند، در حالی که این روزها بچه‌ها کتاب‌ را به خانه‌ها می‌برند و هفته بعد برمی‌گردانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار