حمل بسته‌های پستی با پهبادها 70 درصد ارزانتر از حمل و نقل‌ با خودروی ون تمام می‌شود

تهران (پانا) - در حالی که امروزه بیش از 20 هزار پهباد در جهان در بخش حمل ونقل فعالیت می‌کنند، تازه ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2026، بیش از یک میلیون پهباد در دنیا مشغول حمل کالاهای کوچک خواهند بود.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حمل بسته‌های پستی با پهبادها 70 درصد ارزانتر از حمل و نقل‌ با خودروی ون تمام می‌شود

به گزارش «سیتیز تودی»، پدرو پاچکو، از مدیران ارشد و تحلیلگر موسسه تحقیقاتی گارتنر، که در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، درباره استفاده گسترده از پهباد (هواپیمای بدون سرنشین) بعد از بحران پاندمی اظهار کرد: «پهبادها در پی همه‌گیری ویروس کرونا وارد این عرصه شدند و این اتفاق به مقبولیت آن‌ها را در ابعاد وسیع‌تر، در درازمدت، سرعت بخشید. مدیران شهری نقش مهمی در مقبولیت و گسترش این پهبادها بر عهده دارند.»

وی در ادامه افزود: «در زمان شیوع کرونا، پهبادها برای حمل دارو و نمونه‌های آزمایشگاهی به مناطق دورافتاده استفاده می‌شوند. همچنین از امروز پهبادها برای انتقال تجهیزات مراقبت شخصی و تحویل آن‌ها به تیم‌های خط مقدم سلامت در شارلوت (کانادا) و کارولینای شمالی (آمریکا) استفاده خواهند شد. این ابتکار جزیی از برنامه هدایت سیستم پهبادی اداره کل حمل و نقل کارولینای شمالی است.»

از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر اقدامات ایمنی مرتبط با ویروس کرونا در بعضی نقاط دنیا استفاده شده است، از جمله در کشورهای هند و چین برای پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در محیط به کار گرفته شدند.

پاچکو همچنین افزود: «استفاده از پهبادها نشان‌دهنده قابلیت‌های آن‌ها در حمل و نقل سریع کالاهااست. سال گذشته، شرکت پست بین المللی DHL، طرح تحویل کالا توسط پهباد در مسافت‌های دور را در مناطق شهری چین عملیاتی کرد. DHL ادعا می‌کند که این سرویس، زمان تحویل کالا را کاهش می‌دهد، مثلا در یک مسافت 40 کیلومتری، زمان حمل کالا از 40 دقیقه به 8 دقیقه می‌رسد. پهبادها همچنین می‌توانند با کاهش مصرف انرژی، ازجمله سوخت‌های کربنی مورد نیاز در حمل و نقل‌های جاده‌ای، هزینه‌ها را تا 80 درصد کاهش دهند.»

این تحلیلگر در ادامه درباره گروهی از پهبادها با عنوان «پهبادهای خودران» می‌گوید: «در مسافت های طولانی، پهبادهای خودران در مقایسه با خودروهای ون، ‌که این روزها در صنعت حمل و نقل به شکلی گسترده استفاده می‌شوند، هزینه‌ای کمتر و سرعتی بیشتر دارند. حمل بسته‌های مورد نظر با پهبادها حداقل 70 درصد ارزانتر از حمل و نقل‌ با خوروی ون تمام می‌شود. این برآوردها بر اساس پژوهش‌های بسیاری به‌دست آمده که البته برای رسیدن به ارقامی محافظه کاراته‌تر، باید ضریب ایمنی را به عدد بالا بیفزاییم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار