برگزاری نشست پروژه مهر منطقه3 با حضور مدیرکل

تهران (پانا) - جلسه کارگروه پروژه مهر منطقه3 بصورت ویدیو کنفرانس با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در محل اداره کل شهر تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست پروژه مهر منطقه3 با حضور مدیرکل

فولادوند در ارتباط با نیروی انسانی گفت: به محض افزایش دانش آموز و افزایش تعداد کلاس قطعا ما نیروی انسانی را تامین می کنیم فقط این مستلزم بررسی دایمی سامانه سناد است. همچنین در موضوع بازنشستگی منطقه احتمالا حدود 50درصد از همکاران مان استمرار خدمت دهند و پیشنهاد میکنم مدیر منطقه رسما به آنها نامه بدهند و از آنها دعوت به ادامه همکاری شود.
وی افزود: در موضوع نیروهای پرورشی حواس مان باشد تعداد این نیروها در مدارس تقلیل پیدا نکند زیرا اکنون زمانی است که ما نیاز داریم بیشتر به مباحث پرورشی برسیم.
وی از مدیر منطقه خواست آسیب شناسی از چالش های منطقه در سال گذشته داشته باشد و درباره تجمیع مدارس براجرای مر قانون تاکید کرد.
همچنین فولادوند با تاکید برموضوع هدایت تحصیلی گفت: این مهم باید دقیق انجام شود و به محض اینکه فرم آن آمد تمام قوا مدارس به دانش آموزان اطلاع رسانی کنند و وضعیت کرونا مانع نباشد.

فولادوند با اشاره به اینکه در منطقه3مدارس غیردولتی زیاد است و همکاران جذب آن مدارس می شوند گفت: با توجه به طرحی که برای معلمان تمام وقت درنظر گرفته ایم و آن این است که با شش ساعت اضافه کاری 17.5درصد به حقوق شان افزوده می شود و کاری که منطقه باید انجام دهد این است که بخوبی به معلمان اطلاع رسانی کند و قطعا با این طرح استقبال خوبی از سوی فرهنگیان انجام خواهد شد. موضوع دیگر این است که امسال از 2600نیرویی که شهر تهران اضافه می کند، مناطق میانه و بالایی که از پذیرش نیرو محروم بودند امسال نیروهایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به تعداد زیاد مدارس غیردولتی این منطقه و احتمال اینکه ممکن است مدارس غیردولتی ریزش داشته باشند از مدیر منطقه3خواست تا هر هفته سامانه سناد را بررسی کند تا به میزانی که افزایش کلاس دارند نیروی لازم تامین شود و در شروع مهر این منطقه به مشکلی برخورد نکند. وی در ادامه افزود: قطعا این موضوع یک احتمال است و ممکن است اتفاقا تعداد کلاس ها در مدارس غیردولتی بیشتر شود اما ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم تا در شروع مهر دچار شوک نشویم.
فولادوند با اشاره به اینکه 9سناریو درمورد نحوه بازگشایی و برگزاری مدارس در سال تحصیلی جدید وجود دارد، گفت: باید ساماندهی نیروی انسانی به گونه ای باشد که حتی اگر برگزاری کلاس ها زوج و فرد شد یا وضعیت سفید شد نیازی به تغییر در ساماندهی نیروی انسانی نداشته باشیم.

در ادامه نشست مدیرکل شهر تهران راجع به نحوه انتصاب مدیران، توزیع کتب درسی و فلسفه پروژه مهر و کنترل هم سنجی ها و سنجش در بدو ورود و ایجاد کریدور با مدیران مناطق از طریق شبکه شاد و درمورد 27راهکار ارایه شده برای کمبود نیرو در مناطق سخن گفت.

در این نشست ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش اداره کل شهر تهران نکاتی جهت بهبود ساماندهی نیروی انسانی و نحوه گرفتن نیروهای حق التدریس جهت تامین نیروی انسانی در مدارس منطقه3بیان کرد.

همچنین پانته آ دری، معاون متوسطه شهر تهران با ارایه گزارشی از عملکرد پروژه مهر منطقه3 گفت: در منطقه3 ظرفیت رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای خالی است و درنظر داریم برای جابجایی دانش آموزان از مناطق میانی به مناطق بالاتر برنامه داشته باشیم و برخی رشته ها از خطر انقراض در منطقه3نجات پیدا کنند.
وی افزود: موضوع ثبت و سفارش کتب درسی در این منطقه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. در این منطقه باید مدرسه به مدرسه پیگیری شود تا مشکلی در ثبت سفارش و توزیع کتب درسی نداشته باشیم.
دری با اشاره به اهمیت موضوع هدایت تحصیلی گفت: گام اول در هدایت تحصیلی این است که مدیران جهت ثبت نمرات دانش آموزان و ثبت در سامانه به موقع اقدام کنند. مطمئن شوید هیچ مدرسه ای بدون ثبت نام نماند.
وی درباره سامانه شاد گفت: این شبکه اصلی ترین بستر آموزش و پرورش است و باید عضویت دانش آموزان و معلمان منطقه3 در این سامانه جدی گرفته شود تا در شروع سال تحصیلی از فرآیند ملی تحصیلی همراه باشد، هرچند میدانم در این منطقه مدارس در ایجاد ارتباط با دانش آموزان شان در این تعطیلی به سبب شیوع کرونا موفق باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار