شهبازبیگی: موفقیت در انتخاب مدیران اصلح به معنی موفقیت در عملکرد فعالیت های یک منطقه است

تهران (پانا) - شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه ۱۰ با محوریت کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با حضور یدالله شهبازبیگی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهر تهران و غلامعلی ارغوانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شهبازبیگی: موفقیت در انتخاب مدیران اصلح  به معنی موفقیت در عملکرد فعالیت های یک منطقه است

به گزارش کارشناسی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی منطقه 10 تهران، یدالله شهبازبیگی با ابراز خرسندی از حضور در این منطقه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: امروز آمدیم تا در خصوص چالش های سال گذشته انتصاب مدیران مواردی را که نیاز به بررسی است مورد گفتگو قرار دهیم. ان شاء اله با همفکری بر اساس دستورالعمل انتصاب مدیران افراد شایسته را برای مدیریت مدارس در سال تحصیلی جاری انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال انتصاب مدیران به شیوه آزمون غیرحضوری برگزار می‌شود، اذعان کرد: موفقیت در انتخاب مدیران اصلح یعنی موفقیت در عملکرد فعالیت های یک منطقه؛ مدیران مدارس بازوی توانمند مدیران مناطق هستند و اگر حساسیت لازم به کار نرود بر مشکلات مناطق افزوده خواهد شد.

وی افزود: برای مصاحبه ما یک استاندارد داریم و طبیعتاً مصاحبه کننده ها وظیفه دارند بر اساس استانداردها؛ مصاحبه را انجام دهند و اعمال سلیقه شخصی صورت نگیرد.

شهبازبیگی، در رابطه با فلسفه فعالیت ارزیابی اظهار کرد: تعریفی که ما از ارزیابی داریم به خوبی جا نیفتاده است و با تعریفی که عموم دارند متفاوت است، معمولاً از واژه «بازرسی» یاد می شود و من اعتقادی به این واژه ندارم البته برای پست‌های بازرسی احترام قائلم، ولی ما مجموعه فرهنگی هستیم که واژه بازرسی و بازپرسی مناسب این جایگاه نیست و برای همین به نام ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تغییر نام داد.

همچنین غلامعلی ارغوانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت به فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران اشاره کرد و هدف اصلی از تشکیل این کمیته را انتخاب افراد متعهد، کارآمد و تسلط به مهارت مدیریت دانست. وی سپس به بیان عملکرد منطقه پیرامون پروژه مهر ، ستاد ثبت نام و شبکه شاد (به عنوان یک فرصت جهت آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی)پرداخت.

وی به اهمیت کار مدیران در مدارس اشاره کرد و افزود: مدارس پل ارتباطی آموزش و پرورش و خانواده ها هستند و در صورت ضعف مدیریت مدرسه چالش هایی را برای آموزش و پرورش به وجود می آورند.

ارغوانی تصریح کرد: گزینش مدیران مدارس در سطوح مختلف باید بر اساس شایسته سالاری، تعهد، تخصص و پیشگامی آنان در ارزش های الهی و انسانی و معیارهای علمی، کارآمدی و باور به اهداف نظام تعلیم و تربیت باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 با اشاره به تخریب و نوسازی مدارس در این منطقه گفت: هدایت و ساماندهی دانش آموزان با درایت و کارآمدی مدیران انشاا.. به خوبی انجام می پذیرد.

در پایان سایر اعضای کمیته با بیان جزئیات فعالیت های خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار