برگزاری بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و آیین پایانی جشنواره‌های کشوری بهونه

شیراز(پانا)-آیین پایانی جشنواره کشوری بهونه امروز همزمان با روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) با حضور محدود برخی مسئولان و شرکت‌کنندگان این جشنواره و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و آیین پایانی جشنواره‌های کشوری بهونه

در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره تقدیر و هدیه‌ای نیز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به پاس این حرکت ارزشمند در فضای مجازی توسط معاون هنری و سینمایی این اداره به علیرضا موسوی، دبیر جشنواره اهدا گردید.
بهروز مرامی، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین گفت: برای ما باعث افتخار و غرور است که در سومین حرم اهل‌بیت (ع)، ایام‌الله دهه کرامت را جشن می‌گیریم؛ به همین دلیل آیین پایانی دو دوره جشنواره کشوری بهونه را در روزی که منتسب به حضرت شاهچراغ (ع)، که مایه مباهات و فخر ماست، برگزار کردیم.
مرامی ادامه داد: حضرت شاهچراغ (ع)، الگوی والای مکتب ولایت‌مداری است. از این رو جایگاه این بزرگ‌مرد دانشمند، بر همه مسلمانان به ویژه شیعیان شناخته شده است و همیشه مورد احترام شیعیان خواهد بود.
معاون هنری و سنیمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی در زمینه برگزاری برنامه‌ها، افزود: ورود بخش خصوصی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، همچون این جشنواره مردمی، نه تنها به کاهش هزینه‌ها می‌انجامد که کیفیت برنامه‌ها را به دلیل مردمی بودن بالاتر خواهد برد؛ و این موضوع جزو سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی بیان داشت: یکی از ویژگی بخش خصوصی برای اجرای برنامه‌ها همین است که با شناسایی دقیق و مناسب شرایط، به سرعت خود را با شرایط تطبیق داده، و برنامه‌ها دچار کندی یا پایین آمدن کیفی نخواهند شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری بهونه نیز در این آیین با تبریک دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، گفت: آیین پایانی دو جشنواره کشوری بهونه را در این روز قرار دادیم تا با جشن‌های دهه کرامت و به ویژه بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، و از همه مهم‌تر وجود پربرکت امام علی بن موسی الرضا(ع)، برکت پیدا کرده و جشنواره بعدی را نیز در آینده نزدیک برگزار کنیم.
علیرضا موسوی افزود: در جشنواره نخست که از ابتدای اسفند ماه برگزار شده بود، بیش از 700 اثر دریافتی داشتیم که از این تعداد 222 اثر مورد داوری قرار گرفتند و نتایج آن در اردیبهشت ماه اعلام شد.
مدیر اجرایی جشنواره کشوری بهونه تصریح کرد: در دور دوم جشنواره نیز که به صورت ویژه در موضوع مجری‌گری و گویندگی برگزار شده بود، بیش از 480 اثر دریافتی داشتیم که از این تعداد 230 اثر مورد ارزیابی داوران قرار گفتند.
گفتنی است که آثاری با رأی مردمی بالاتر، مورد داوری منتقدان قرار گرفته و سپس آثار منتخب به داوری پایانی راه می‌یافتند.
برگزیدگان نخستن جشنواره کشوری بهونه:
بخش بزرگسال: زهرا قربانی و ملیحه زحمتکش (برگزیده مردمی و رتبه نخست)، بهاره بدیع (رتبه دوم)، احسان نادری (رتبه سوم)
بخش کودک و نوجوان: امیرعلی مزارعی (برگزیده مردمی)، امیرمحمد زارع (رتبه نخست)، مبینا صفری - هانیا جناب - روژان حسنی- پارمیس غضنفری - پوریا آریایی (رتبه دوم)، نیکا تصور (رتبه سوم)
برگزیدگان دومین جشنواره کشوری بهونه:
برگزیده مردمی: هادی امامی‌مقدم
برگزیدگان از دید منتقدین: رؤیا حسینی (رتبه نخست)، محمدامین میرزایی (رتبه دوم)، نسرین بهمنی (رتبه سوم)
برگزیدگان از دید داوران: محمدامین میرزایی و مائده خوش‌نیت(رتبه نخست)، مائده حسینی (رتبه دوم)، آفرین نعمت‌الهی (رتبه سوم)
جشنواره‌های کشوری بهونه به همت مؤسسه فرهنگی و هنری بهونه و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از ابتدای اسفند به صورت مجازی و در راستای شادی و امید‌آفرینی در دوران کرونا در دو دوره برگزار گردیده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار