در نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با شبکه ملی موسسات نیکوکاری مطرح شد؛

جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم هدف "طرح آبا"  است

تهران (پانا) - نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه کشور با حضور مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان، فیروزه صابر مدیرعامل شبکه و بیش از 40 نفر از اعضای آن، برای هماهنگی در اجرای طرح آبا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم هدف "طرح آبا"  است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این نشست با ذکر آیه إِنَّ الْأَبْرَارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کَانَ مِزَاجُهَا کَافُورًا (سوره انسان- آیه 5)، به خدمات و نقش موسسان مدارس و خیرین نیکوکار پس از زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان و گلستان در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: خیرین و نیک‌اندیشان همیشه یاری‌دهنده آموزش ‌و پرورش بوده و با حضور آنان می‌توان به جلب مشارکت‌های مردمی به معنای واقعی کلمه امیدوار بود.

زینی‌وند با بیان ضرورت و اهداف طرح آبا، مهمترین هدف برگزاری این نشست را همگرایی و هم افزایی بین این سازمان و موسسات نیکوکاری و خیریه در اجرای این طرح دانست و بیان کرد: داشتن هدف مشترک و گردآوری توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در کنار هم، به اجرای هر چه مطلوب تر این طرح منتهی خواهد شد.

معاون وزیر بیان کرد: هدف گذاری طرح آبا، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم است که با اهتمام ویژه خیرین استفاده از ظرفیت‌های موسسات بومی و محلی از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

وی آمادگی این سازمان را در انعقاد تفاهم نامه همکاری با شبکه ملی و همچنین موسسات نیکوکاری اعلام کرد و گفت: در ماه گذشته اولین تفاهم نامه با موسسه دارالاکرام منعقد شده است.

فیروزه صابر مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه کشور نیز در این نشست بیان کرد: این شبکه با بیش از 150 عضو رسمی، مجموعه‌ای متنوع از سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات نیکوکاری مستقل و فعال در حوزه‌های مختلف است، و برای توانمندسازی و توسعه ظرفیت اعضایش فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موسساتی که ماموریتشان به نوعی حمایت از تحصیل دانش‌آموزان است در این نشست حضور دارند، از آنان درخواست کرد تا ضمن اعلام نظر در خصوص طرح، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نحوه ی مشارکت موسسه خود را در اجرای طرح آبا بیان کنند.

برزگر از دفتر توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی رئیس جمهور نیز گفت: جذب بازماندگان از تحصیل با تقسیم کار بین دستگاه‌های مرتبط و در سه فاز به عنوان یک طرح ملی، در دستور کار شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی قرار گرفت. ابتدا شناسایی جامعه هدف و علل بازماندگی از تحصیل، سپس جذب این گروه و در نهایت نگهداشت آنان، که با همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.

در ابتدای نشست گودرز شاهمرادی مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور به بخش اجرایی طرح آشتی با آموزش (آبا) را تبیین کرد و در ادامه نمایندگان موسسات خیریه ضمن بیان نظرات خود در خصوص طرح آبا به ظرفیت‌های موسسات خود و نحوه ی مشارکت در این طرح پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار