تشکیل کمیته ویژه سه جانبه برای پیگیری مشکلات مشترک فعالان صنعت ICT

تهران ( پانا) - کمیته مشترک سنا با حضور سندیکای صنعت مخابرات ایران ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته ویژه سه جانبه برای پیگیری مشکلات مشترک فعالان صنعت ICT

به گزارش روابط عمومی IRICTU، در این نشست که در تاریخ 26/3/99 برگزار شد محمدباقر اثنی عشری رییس، برات قنبری دبیر کل و آزاد معروفی رییس کمیسیون شبکه سازمان، ، حسین ریاضی رییس هیات مدیره و فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران ، داوود ادیب رئیس هیات مدیره ، فریبرز نژاد دادگر عضو هیات مدیره و دبیر و اسماعیل ثنایی نایب رئیس دوم اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران حضور داشتند.

در این نشست مسایل و مشکلات مشترک فعالان صنعت از جمله کمبود و مشکلات تخصیص ارز، شفاف نبودن روند ارزیابی و تایید نمونه و همچنین مشکلات تولیدکنندگان داخلی و بیکاری فزاینده در این حوزه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است که در این نشست مطرح شد که شرکت های تولید کننده تجهیزات که نیاز به ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز دارند ، می بایست مورد حمایت صحیح، پایدار و همه جانبه از طرف وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط قرار بگیرند که این مهم از اهداف اساسی هر سه تشکل به شمار می‌آید و طبعاً با هم افزایی مورد نظر، مورد حمایت موثرتر قرار خواهند گرفت و همچنین به دغدغه شرکت های مشاور، پیمانکار و نوآور این صنعت جهت حضور در پروژه های داخلی و بخصوص حضور قدرتمندانه در بازارهای صادراتی و بین المللی نیز می توان پرداخت.

به نظر می رسد دغدغه‌های مشترک شرکت‌ها در چند ماهه اخیر و خطر کوچک شدن و از بین رفتن کسب و کارها و مسائلی مانند بیمه و مالیات که گریبان بسیاری را گرفته ‌است، تاثیرات جدی بر تمام اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته و تاثیرات نامعلوم بیشتری نیز در آینده به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر مشکلات پیش از این بحران هم همچنان در جای خود باقی و نیازمند پیگیری است، از جمله موضوع بدهی کارفرما به شرکت‌ها. در حالی که شرکت ها موظف به پرداخت مستمر و منظم عوارض و حق بیمه و مالیات خود هستند و مهلت های زمانی چندانی هم ندارند، کارفرما تعهدات مالی خود را گاهی ظرف چند ماه و چند سال ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار