فروش مرغ به خارج از شهرستان خرم‌آباد ممنوع شد

خرم‌آباد( پانا) - فرماندار خرم آباد خبر داد با توجه به افزایش خودسرانه قیمت مرغ توسط سودجویان و تقاضای مردم، فروش مرغ زنده یا منجمد به خارج از شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فروش مرغ به خارج از شهرستان خرم‌آباد ممنوع شد

به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: عرضه و توزیع مرغ منجمد به دلایلی از جمله فرصت طلبی دلالان دچار حواشی شده و مردم از افزایش خودسرانه قیمت ها ناراضی هستند.

وی ادامه داد: دامپزشکی شهرستان نباید تا اطلاع ثانوی هیچگونه مجوزی برای خروج مرغ صادر کند و این مراتب با راه اندازی تیم های ویژه به منظور کنترل خروجی های استان پیگیری می شود.

وی گفت: عرضه مرغ منجمد در فروشگاه های زنجیره ای و معتمد شهرستان با همکاری جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از محل ذخیره سازی ها آغاز شده و تا زمان بازگشت آرامش بازار ادامه دارد.

فرماندار خرم آباد با تاکید براینکه برخورد جدی با مخلان نظم اقتصادی می شود تصریح کرد: شناسایی دلالان، تحریک کنندگان بازار، واسطه و سودجویان در دستور کار است و پس از تحویل به مراجع قانونی شدیدترین برخورد با آنها صورت می گیرد.

طولابی همچنین گفت: قیمت کالاهای اساسی طی روزهای اخیر روند افزایشی داشته که تیم های ویژه ای برای کنترل و نظارت بر قیمت ها راه اندازی خواهد شد، با مواردی از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار و اختفا برخورد قاطع و احکام تعزیراتی با قید فوریت برای متخلفان صادر می شود.

گفتنی است با افزایش قیمت مرغ در کشور، طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم مرغ در لرستان نیز از ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان متغیر بوده که مسوولان دلیل این امر را سودجویی برخی دلالان، افزایش هزینه‌های تولید و ضرر دهی مرغداران طی چهار ماه گذشته می دانند.

به گفته مسوولان سازمان جهادکشاورزی لرستان در ایام شیوع کرونا و کاهش مقطعی تقاضای نسبی مردم برای خرید مرغ، بیش از هزار تن از این ماده پروتئینی توسط این سازمان خریداری و ذخیره سازی شده است که به تدریج وارد بازار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار