به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب انجام گرفت:

دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تبریز

تبریز(پانا) - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در دیداری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با مدیران عامل صنعت آب و برق استان انجام گرفت، بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه  تبریز

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان پس از استماع سخنان و گزارش مدیران عامل شرکتهای آب وبرق استان، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مسئولین آب وبرق استان، وزارت نیرو را یکی از وزارتخانه های مهمی قلمداد کرد که ارتباط مستقیم با کل مردم جامعه داشته و خدماتش کاملاً حیاتی و حساس است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه های مدیریت مصرف باید عملیاتی و قابل اجرا باشد، گفت: طرح و برنامه های آب و برق نباید از طرح های اقتصاد مقاومتی جدا باشد.
وی خاطرنشان کرد: قطعی آب و خاموشی ها، مسائل زیست محیطی در اثر فرسودگی شبکه توزیع و مصرف بی رویه آب به علت کرونا از جمله چالش هایی است که در حوزه آب و برق وجود دارد.
امام جمعه تبریز همچنین با تقدیر از تلاش وزیر نیرو، تاکید کرد: وزارت نیرو وزارتخانه حیاتی بوده و نقش ویژه ای را در توسعه کشور ایفا کرده است که البته چالش های زیادی هم داشته که امیدواریم دولت در فرصت باقی مانده نویدبخش اقدامات جدید باشد.
وی یادآوری کرد: وزارت نیرو فعالیت های چشمگیری در آبرسانی و برق رسانی به مناطق روستایی و محروم داشته و در مهار و تامین آب توسط ساخت سدها، زهکشی، کنترل سیلاب، محافظت از منابع آب و کاهش هدر رفت آب، افزایش ظرفیت تولید برق، نیروگاه و تامین برق پایدار طرح های بزرگی را اجرا کرده است.
امام جمعه تبریز ضمن دعوت از مردم و شهروندان عزیز به صرفه جویی در مصرف آب گفت : اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم این همان صرفه جویی است.
وی افزود: با شیوع بیماری کرونا شیوه زندگی مردم در خصوص مصرف آب تغییر پیدا کرده که لازم است با مدیریت صحیح و استفاده از ایزارها و تکنولوژیهای بروز در زندگی مردم تغییرایجاد شود تا در مصرف آب صرفه جویی شود.
امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اصلاح شبکه آبرسانی برخی از محلات تبریز از مهندس ایمانلو مدیر عامل و کلیه کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و کسانیکه در رابطه با تامین آب فعالیت می کنند تشکر و قدردانی کرد.
پیش از سخنان حجت الاسلام آل هاشم مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن اشاره به دستورالعمل یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام یافته را برشمرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در 63 شهر و ۱۵۰۰ روستا برای چهار میلیون نفر جمعیت ارائه خدمات می کند.
مهندس ایمانلو افزود: آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز از سه منبع اصلی سد نهند، زرینه رود، نهند و چاه های اطرف شهر تامین می شود.
وی همچنین گفت: برای تامین آب تبریز آبرسانی از ارس به این کلانشهر لازم است تا با استفاده از حقابه کشور مشکل کمبود آب تبریز برطرف شود.
مدیر عامل شرکت ادامه داد: میزان تولید و تامین و توزیع آب در پیک مصرف در سطح استان حدودا 9 مترمکعب در ثانیه و در تبریز نیز در حدود 5 مترمکعب در ثانیه است که با شیوع بیماری کرونا حدود 37 درصد مصرف آب شرب افزایش یافته و در بعضی از مناطق که بیش از 400 متر اختلاف ارتفاع در آنها وجود دارد موجب افت فشار می شود .
مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت با اشاره به نحوه استحصال و سختیهای فرا روی در تامین و توزیع آب برای شهروندان گفت: هم اینک آب مورد نیاز کلان شهر تبریز به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می شود، بنابراین لازم است مشترکین و همشهریان عزیز نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند .
مهندس ایمانلو در ادامه با اشاره به برخی رفتارهای ناصحیح در زمینه مصرف آب گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، بروز خشکسالی، افزایش جمعیت و صنایع جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدرروی هرچه بیشتر آب جلوگیری شود.
مدیر عامل شرکت اضافه کرد: در ۲ ماه ابتدای دوران کرونا تا ۳۷ درصد و اکنون ۱۸.۵ درصد افزایش مصرف داریم.
مهندس ایمانلو درادامه به صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و از شهروندان در خواست کرد توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشویم.
مهندس ایمانلو مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلابهای خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود در این راستا 65 درصد از جمعیت شهری استان و 80 درصد شهروندان تبریزی از پوشش تاسیسات جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار است که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم این رقم را به 100 درصد برسانیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز گفت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که انشاء الله در صورت اختصاص اعتبارات لازم و به‌موقع بتوانیم قسمت مایع آن‌را که تامین کننده بخشی از منابع آبی دریاچه ارومیه است به بهره برداری برسانیم.
ایمانلو در پایان با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز گفت: با توجه به نیاز روزافزون کلانشهر تبریز، تامین منابع جدید آبی برای این شهر ضروری است ویکی از منابع پیش‌بینی شده انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز است که ضرورت دارد در اجرای آن تسریع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار