افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز

تبریز(پانا) - بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات در تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، «مرکز داده شهید قاضی طباطبایی» با اهدافی نظیر توسعه شبکه موبایل در غرب و شمال غرب کشور، تأمین بستر و زیرساخت مورد نیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارائه سرویس‌های دیجیتال و ارائه سرویس‌های هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است.
این مرکز را یکی از اپراتورهای کشور با تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی کشور و همچنین استفاده از پیمانکاران بومی برای اجرای عملیات عمرانی، این طرح را به سرانجام رسانده است.
این دیتاسنتر که با تأکید بر استفاده حداکثری از تولیدات تأمین کنندگان داخلی در بخش زیرساخت توسعه یافته است، به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را برای ایران عزیز فراهم خواهد آورد و انجام کسب‌وکار دیجیتال را برای جوانان تسهیل خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار