معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

ساماندهی امور بهداشتی، آماده سازی مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان مهم ترین اولویت کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر است

سنندج(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، ساماندهی امور بهداشتی، آماده سازی مدارس برای بازگشایی و حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را مهم ترین اولویت کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر استان عنوان کرد .

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی امور بهداشتی، آماده سازی مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان مهم ترین اولویت کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوشگوار در اولین نشست کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر گفت: ایجاد کارگروه سلامت و امور بهداشتی برای اولین بار توسط معاونت تربیت و سلامت استان در نشست پروژه مهر استان پیشنهاد و پس از آن توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک اقدام کشوری ابلاغ و در شیوه نامه پروژه مهر منظور شد.

خوشگوار با اشاره به ضرورت توجه به سلامت و امور بهداشتی دانش آموزان و سازمان بخشی آن در مدارس، ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان، فرهنگیان و والدین را مهم ترین هدف کارگروه عنوان کرد و با اشاره به دل نگرانی و دغدغه خانواده‌ها، دانش آموزان و فرهنگیان ، اظهار کرد: ما موظف هستیم این دل نگرانی و استرس را کاهش دهیم و مدیریت کنیم و این نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک اصل است که باید در مخاطبان نهادینه شود.

خوشگوار، اجرایی شدن اقدامات و برنامه های کارگروه سلامت و بهداشت را نیازمند هماهنگی و تعامل درون و برون سازمانی دانست و آماده سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی و ایجاد پیوست تخصصی کرونایی در برنامه ها را مبنای فعالیت کارگروه بر شمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت ایجاد حساسیت در کلیه سطوح فرهنگ سازی و نهادینه کردن اقدامات، ایجاد اعتقاد و باورمندی در همه ارکان آموزش و پرورش، آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را از اولویت های کارگروه عنوان کرد.

وی افزود : در همین راستا دوره های آموزشی مختص مدیران مدارس، فرهنگیان، سرایداران و دانش آموزان پیش بینی و در طول سال برگزار خواهد شد.

خوشگوار در بخش دیگری از سخنان خود تهیه الزامات و امکانات سخت افزاری، وسایل و تجهیزات مورد نیاز در قالب پکیج با اولویت مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی از جمله تحویل جعبه کمک های اولیه و ... به مدارس از دیگر اقدامات کارگروه عنوان کرد و گفت: در کنار آن پیوست کرونایی شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و .... با همراهی خانواده ها و مدارس تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

مسئول کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه ها و اقدامات کارگروه به عنوان یک دستور کار در نشست شورای آموزش و پرورش استان طرح و از کمک های درون و برون سازمانی در راستای تجهیز سرویس های بهداشتی مدارس بهره گیری خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد ۱۹۳ نفر از مراقبین سلامت در مدارس و کمبود تعداد ۸۵ مراقب سلامت دیگر گفت: برنامه های بهداشتی مدارس روستایی با همکاری بهورزان و خانه های بهداشت روستایی پیگیری می شود و اختیارات مراقبین مدارس باید افزایش یابد.

خوشگوار با بیان اینکه سلامت به عنوان یک بحث کلان به همه حوزه ها مرتبط است، گفت : مدیران مدارس اصلی ترین نقش را در این حوزه بر عهده دارند و در بازدیدها و مکاتبات ابلاغی، پیوست سلامت باید وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه امسال، هیچ برنامه ای بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به سرانجام نخواهد رسید و باید از همه ظرفیت و توانمندی در این راستا استفاده شود و در همین راستا از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده خواهد شد .

معاون تربیت بدنی و سلامت نقش نظارت را در اجرای برنامه ها مهم دانست و با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالیت ها و حضور نماینده کار گروه سلامت و امور بهداشتی در سایر کارگروه ها، از تشکیل کارگروه متناظر در سطح شهرستان ها و مناطق خبر داد و گفت: خروجی کار باید چراغ راه فعالیت های استان باشد .

معاون تربیت بدنی و سلامت استان، حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان را شعار محوری کارگروه سلامت و امور بهداشتی عنوان کرد و با بیان اینکه سلامت دانش آموزان با هیچ موضوعی قابل معامله نیست، گفت: این مطالبه گری ماست و با جدیت پیگیر آن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار