پویش "من ماسک می زنم" در آموزش و پرورش البرز کلید خورد

کرج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد به دنبال افزایش میزان ابتلا به کرونا ،پویش مجازی «من ماسک می زنم » دربین فرهنگیان،دانش آموزان و اولیای آنان در این استان کلید خورد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش "من ماسک می زنم" در آموزش و پرورش البرز کلید خورد

به گزارش ایرنا، فرشید علیزاده گفت : این پویش با هدف آگاه ‌سازی افراد با محوریت ارتقاء سطح مشارکت آنان در رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه و محیط اجتماعی انجام شد.

وی بیان کرد: آنچه در شرایط کنونی می تواند راهی برای مسدود کردن منافذ نفوذی کرونا در اجتماع انسانی باشد، فقط رعایت الزامات بهداشتی وحرکت آگاهانه عمومی درمقابل کرونا است.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا که درماه های اخیر تغییر شکل داده و هربار خطرناکتر ازگذشته خودنمایی می کند، خاطرنشان کرد: انتقال این ویروس از انسان به انسان یا اشیاء و سطوح به انسان تحت شرایط مختلف امکان پذیر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: یرای مقابله با کرونا باید سبک زندگی را تغییر داد که یکی از آنها رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی به خصوص استفاده مستمر از ماسک است.

وی اضافه کرد: دراین آگاهی بخشی می توان از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با ویروس کرونا که این روزها همه نگران سیرصعودی آن هستند، بهره گرفت.

علیزاده با بیان اینکه این آگاهی بخشی کاهش استرس در بین اعضای خانواده ها را درپی دارد، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا مهارت تاب آوری را در بین جامعه هدف آموزش و پرورش بالا ببریم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون مراقبین سلامت و مشاوران مدارس با تولید پیام‌های متنی، صوتی و کلیپ‌های جذاب در حوزه گروه‌های مجازی تلاش کردند تا مهارت دانش‌آموزان و اولیا برای مواجهه با کرونا افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: مشارکت و همراهی، مهمترین عامل موفقیت در مدیریت ویروس کرونا است که در این راه فرهنگیان و دانش آموزان سفیر سلامت، مسئولیت خطیری در حوزه آگاهی بخشی برعهده دارند.

وی گفت: به این پویش پیوسته ایم تا از همه شهروندان درخواست کنیم استفاده از ماسک در فضای بیرون از خانه الزامی است تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

علیزاده از رعایت فاصله‌ یک متری و استفاده از ماسک را موجب کاهش خطر انتقال ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: استفاده از ماسک نشانه مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه است.

وی عنوان کرد: استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد از همین‌رو اگر هم افراد جامعه خود را مقید به پوشش ماسک کنند، می‌توان گام موثری در مهار این ویروس برداشت.

وی تاکید کرد: این پویش با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی و نهادینه کردن ضرورت استفاده از ماسک راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار