مراکز خرید گندم شاهین‌دژ، آماده دریافت ۳۰ هزار تن محصول کشاورزان

ارومیه (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژعنوان کرد با آغاز فصل برداشت گندم، امسال سه مرکز برای خرید بیش از ۳۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان آماده شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مراکز خرید گندم شاهین‌دژ، آماده دریافت ۳۰ هزار تن محصول کشاورزان

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شاهین دژ، سعید خدایی اظهار کرد: مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی این مراکز بیش از ۶۷ هزار تن است که یک مرکز آن مربوط به بخش دولتی بوده و ۲ مرکز دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

وی پیش‌بینی خرید گندم امسال شاهین‌دژ را حدود ۳۰ هزار تن دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان شاهین‌دژی تولید شود که نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر جهادکشاورزی شاهین‌دژ بیان کرد: کار خرید گندم از کشاورزان از اواسط تیرماه جاری در این شهرستان آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه خواهد بود، اضافه کرد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

خدایی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۲ هزار و ۲۱۲ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، افزود: از این مقدار ۲۸ هزار هکتار به صورت دیم و چهار هزار و ۲۱۲ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۰۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار