اراضی ملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در مهاباد بازپس گرفته شد

ارومیه (پانا) - فرمانده انتظامی مهاباد خبر داد ۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال با هماهنگی مرجع قضایی از متخلفان باز پس گرفته شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اراضی ملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در مهاباد بازپس گرفته شد

به گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی مهاباد، سرهنگ برزو تجاری افزود: کاراگاهان دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی مهاباد، در پی دریافت اطلاعاتی در خصوص تصرف اراضی ملی، موضوع را با همکاری اداره منابع طبیعی این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد که ۲ نفر با تصرف اراضی دولتی در یکی از روستاهای این شهرستان، آنها را قطعه‌بندی کرده اند که محل اختفای این متهمان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و همزمان هر ۲ متهم دستگیر و به صراحت، تصرف اراضی ملی را معترف شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: از همشهریان تقاضا داریم قبل از خرید زمین برای ساخت و ساز با استعلام از دستگاه‌های مرتبط نسبت به کاربری آن اطمینان یابند.

سرهنگ تجاری از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

سال گذشته در مجموع ۸۳۶ هکتار از اراضی ملی مهاباد از متصرفان غیرقانونی بازپس‌گیری شد؛ در طول سال ۱۳۹۸ علاوه بر بازپس‌گیری این مقدار از اراضی ملی، ۴۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی با ۴۷ هکتار مساحت تشکیل شده و متصرفان به پرداخت ۱۰۸ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار