اصلاح ساختارهای آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم از منظر فرهنگیان انقلابی است

ساده زیستی و دوری از اشرافیت مهمترین ویژگی جامعه انقلابی است

رشت ( پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان گفت: اصلاح ساختارهای آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم از منظر فرهنگیان انقلابی است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح ساختارهای آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم از منظر فرهنگیان انقلابی است

دکتر حبیبی در گفتگو با پانا، گفت: اصلاح ساختارهای آموزشی را با رویکرد تحقق اهداف سند تحول بنیادین از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم از منظر فرهنگیان انقلابی تلقی کرد و اظهار کرد: ساده‌زیستی، دوری از اشرافیت و تجمل‌گرایی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه انقلابی محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان روی کار آمدن مجلس یازدهم و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی آن به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم با فراهم شدن بسترهای قانونی و با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شاهد حل و فصل بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه فرهنگیان باشیم.

حبیبی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های معلمان و جامعه فرهنگیان کشور کاملاً مشخص است ضرورت توجه به دغدغه‌های آنان را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های مختلف از یک سو و اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت از سوی دیگر باید توسط مجلس و کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود.

وی دو موضوع رفاه معلمان و اصلاح ساختارهای آموزشی با رویکرد تحقق اهداف سند تحول بنیادین را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به بازنگری در محتوای متون و تألیف کتب درسی براساس توجه به برنامه درس ملی، روحیه انقلابی، ارزش‌های دینی و مانند این‌ها از مواردی است که باید زمینه عملیاتی شدن بیشتر آن فراهم شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان توجه مجلس یازدهم به مباحث فرهنگی و اقتصادی مورد تأکید مقام معظم رهبری که در طلیعه شروع به کار خانه ملت توسط ایشان بیان شد را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: تولید داخلی و توسعه کشور بر اساس توانمندی‌های داخلی از جمله بخش‌های مهم بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

حبیبی با اشاره به اینکه جامعه باید با مفاهیم ارزشمندی نظیر حیات طیبه و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر آشنا شود یکی از زمینه‌های تحقق این امر را آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت دانست و گفت: تصویب قوانینی برای تأمین زیر ساخت‌های لازم جهت هوشمند‌سازی و بهره‌مندی از فضای مجازی باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

وی از دیگر مؤلفه‌هایی که باید برای عملیاتی شدن آن تلاش شود را توجه به اصلاح ساختارهای نظام مالی آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان کرد: تمرکز بر روی اصل تولید، پروش انسان متعالی و اسلامی در آموزش و پرورش از دیگر مباحثی است که باید با جدیت در راستای توسعه کشور بر اساس چشم‌اندازهای تدوین شده پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار