مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر:

تحصیل ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز افغان در مدارس استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ مدیرکل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری بوشهر اعلام کرد در زمان حاضر ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز تبعه کشور افغانستان در مدارس، کلاس‌ها و روی نیکمت‌های مشترک با برادران ایرانی خود در این استان از خدمات آموزشی بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز افغان در مدارس استان بوشهر

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالرضا بشیری افزود: براساس قانون هیچگونه شهریه‌ای از اتباع افغانستانی برای ثبت نام در مدارس دریافت نمی‌شود و بسته‌های لوازم‌التحریر که با کمک خیران جمع‌آوری شده بین همه دانش‌آموزان ایرانی و افغان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با مشارکت دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی، ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در بوشهر و برازجان برای دانش‌آموزان اتباع افغانستان احداث شده‌است.

بشیری یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران از۴۰ سال گذشته تاکنون با وجود همه مشکلات توانسته انواع خدمات بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی به پناهندگان کشور دوست و برادر افغانستان ارائه کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر اظهار کرد: براساس دستور رهبر معظم انقلاب ارائه خدمات آموزشی رایگان به کودکان افغانستانی از جمله خدمات مهم جمهوری اسلامی است و تلاش شده زمینه آموزش برابر برای فرزندان آنان در کنار دانش‌آموزان ایرانی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار