اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در فارس غیرحضوری است

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی فارس، در دو نوبت صبح و عصر به منزله کاهش مراجعه حضوری اولیاء خبر داد و گفت نوبت‌دهی اجرای این طرح، هم‌زمان با ثبت‌نام غیرحضوری است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در فارس غیرحضوری است

فرهاد اسماعیلی در جلسه ستاد هماهنگی طرح سنجش نوآموزان فارس، با اعلام این خبر گفت: به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در مراکز سنجش سلامت، علاوه بر توزیع ماسک در بین نوآموزان و اولیای آن‌ها، مواد شوینده کامل نیز برای ضدعفونی این اماکن در چند نوبت در روز آماده‌شده است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی موجود ناشی از شیوع کرونا، گفت: در بحران‌ها باید کلیشه‌ها و قالب‌ها را رها کنیم، چنان چه در برگزاری امتحانات حضوری نیز آموزش‌وپرورش فارس، با هماهنگی با مدیریت عالی کرونا، این کلیشه‌ها را شکسته و طرح دانش آموزان مهمان در شهرستان‌های محل سکونتشان را اجرا کرد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام آموزش‌وپرورش فارس در استفاده از ظرفیت‌های موجود در تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، گفت: تاکنون نزدیک به 400 هزار ماسک دولایه و ماسک 4 لایه با طیف 20 تا 80 درصد در آموزش‌ و پرورش استان فارس تولیدشده که به دلیل استاندارد مطلوب در مراکز درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این نظر ما نگران تهیه اقلام و مواد ضدعفونی برای مدارس و مراکز آموزشی خود نیستیم.

او سلامت دانش‌آموزان را اولویت کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: ثبت‌نام در پایه‌های ورودی که در برخی از مراحل نیاز به حضور والدین است، باید طبق زمان‌بندی‌هایی که از طرف مدیران مدارس اعلام می‌شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت‌نام در مدرسه حاضر شوند.

او اضافه کرد: برای سایر پایه‌‌ها نیاز به حضور در مدارس نیست و کماکان مانند سال‌های قبل، پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی، ثبت‌نام در پایه بالاتر توسط خود مدرسه انجام می‌شود، مگر اینکه دانش‌آموزی از یک مدرسه بنا بر ضرورت به مدرسه دیگر منتقل شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با تاکید بر اینکه "ثبت نام حضوری صرفا در پایه‌های ورودی انجام می‌‌شود"، گفت: اولیا محترم برای پیش ثبت ‌نام فرزندان خود در پایه اول ابتدایی، می توانند از 31 خرداد تا 9 تیرماه از طریق مراجعه به سامانه http://madrese.farsedu.ir/ اقدام کنند.

او ادامه داد: از 11 تا 14 خرداد ماه اولیا از طریق سامانه پیامکی یا مراجعه به سایت، نوبت دهی برای حضور دریافت کرده‌اند و از 15 تا 25 تیر ماه اولیا بر اساس زمان بندی اعلام شده می توانند برای ثبت نام قطعی فرزند خود در مدرسه ای که در سامانه اعلام شده مراجعه حضوری داشته باشند.

او گفت: برای کاهش مراجعه حضوری اولیا، اجرای طرح سنجش سلامت نیز همزمان با ثبت نام حضوری و از 15 تیرماه آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار