متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان:

انتخاب ماسک و وسایل حفاظت تنفسی مناسب در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است

دشتستان(پانا)_متخصص عفونی و مسئول فنی بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت انتخاب ماسک و وسایل حفاظت تنفسی مناسب در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب ماسک و وسایل حفاظت تنفسی مناسب در پیشگیری از بیماری کرونا مؤثر است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ، حسن شفیعی اظهار کرد: با توجه به نحوه انتقال ویروس کرونا، انسان به انسان که از طریق قطرات تنفسی و تماس است این موضوع می‌تواند در انتخاب ماسک و وسایل حفاظت تنفسی مناسب می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی تصریح کرد: هر شخصی که با فرد دارای علائم تنفسی(عطسه، سرفه و غیره) در تماس نزدیک تا کمتر از فاصله دو متری قرار بگیرد در معرض خطر مواجهه با ذرات تنفسی عفونی بالقوه است و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله فیزیکی می‌تواند در پیشگیری و اوج دوباره بیماری می‌تواند در جامعه بسیار مؤثر باشد.
شفیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه نحوه انتشار کرونا ویروس به شکل هوابرد است و از سویی دیگر انتقال ویروس از طریق هوای معمولی تاکنون تأیید نشده است بنابراین الزامی جهت استفاده از ماسک‌های N95 و FPP2 برای افراد سالم و عموم مردم وجود ندارد.
وی تأکید کرد: استفاده از ماسک‌های N95 و FPP2 جهت گروه‌های حساس شغلی از جمله متخصصان علوم پزشکی و درمانی، بهداشت عمومی، پیشگیری و کنترل عفونت، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، مدیران مراقبت‌های بهداشتی، کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و کارکنان خدمات بهداشتی درمانی در نظر گرفته‌شده است.
شفیعی گفت: استفاده از ماسک سوپاپ دار برای بیماران مبتلا به کووید 19 و افراد مشکوک به این بیماری و همچنین کادر درمان ممنوع و اشتباه‌ترین کار است و ویروس را به خارج از ماسک منتقل می‌کند و متأسفانه می‌تواند باعث انتشار بیماری در جامعه شود.
وی بیان کرد: سوپاپ روی ماسک به منظور تسهیل خروج هوای بازدمی از سوپاپ به جای کناره‌های ماسک است، چون عموماً سوپاپ روی ماسک با فیلتر اشتباه گرفته می‌شود.
شفیعی به کادر بهداشت و درمان توصیه کرد: در صورتی که استفاده طولانی مدت از ماسک N95می‌کنید، الزام است از آلودگی ماسک پیشگیری شود و باید به کارکنان آموزش داد که از لمس غیرضروری ماسک خودداری کنند، رعایت بهداشت دست از نکات بسیار مهم است که باید توصیه اکید شود، پوشیدن و خارج کردن صحیح وسایل حفاظت فردی باید آموزش داده شود.
وی بیان کرد: کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید هنگام ورود به اتاقی که بیماران مظنون یا تأیید به عفونت بستری‌شده است و همچنین هنگام انجام هر نوع مراقبت بهداشتی که به یک فرد مشکوک یا مبتلا به عفونت ارائه می‌شود، ماسک مناسب بپوشند.
مسئول فنی بیمارستان گنجی برازجان تصریح کرد: برای استفاده صحیح از ماسک‌ها اول باید دست‌هایتان را با آب و مایع دست‌شویی بشویید و قبل از استفاده از سالم بودن ماسک مطمئن شوید که هیچ سوراخ و منفذی روی ماسک نباشد، سپس ماسک را روی صورتتان قرار دهید، ابتدا گیره بینی ماسک را تنظیم کنید و در مرحله آخر، چند مرتبه داخل ماسک نفس عمیق بکشید تا مطمئن شوید که هوا از جداره ماسک نشت نکند.
متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: دقت هنگام برداشتن ماسک مسئله مهمی که باید به آن توجه شود، برای برداشتن ماسک از گوشه‌ها، بندها یا کش آن استفاده کنید.
شفیعی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن ماسک آن را از پشت جدا کنید، جلوی ماسک را لمس نکنید و بلافاصله در سطل دربسته بیندازید و دست‌های خود را با آب و مایع دست‌شویی شستشو کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار