ثبت نام کنندگان امسال حج در اولویت اعزام سال آینده هستند

یزد (پانا) - مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه حج و زیارت تمام تلاش خود را برای برگزاری آیین حج انجام داد، گفت: ثبت نام کنندگان امسال حج که پول خود را کامل پرداخت کرده باشند، در اولویت اعزام سال آینده هستند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام کنندگان امسال حج در اولویت اعزام سال آینده هستند

شریفی در دیدار مدیران حج و زیارت استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: از نهم اسفند سال گذشته، ثبت نام حج در کاروان ها شروع شد که تقریبا مصادف با شیوع کرونا بود و مشکلاتی به وجود آمده بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته، ثبت نام ها به صورت غیرحضوری انجام شد.
وی تصریح کرد: به این صورت از رفت و آمدهای غیرضرور افراد جلوگیری به عمل آمد و حتی پرداخت ها هم به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین صورت گرفت.
مدیرکل حج و زیارت استان یزد افزود: استان یزد امسال برای مرحله اول 24 کاروان با ظرفیت سه هزار و 590 نفر به استان یزد اختصاص داده شده بود که برای نخستین بار این ظرفیت بسیار بالا در مرحله اول به استان اختصاص داده شده بود.
شریفی با بیان اینکه با توجه به اینکه شیوع کرونا را داشتیم، سه سناریو آماده کرده بودیم که کار زائران را بر اساس آن دنبال کردیم که شامل برگزاری مراسم حج و اعزام زائران، برگزاری به صورت محدود و یا عدم برگزاری این مراسم عظیم بود و خود را برای هر سه مورد آماده کردیم.
وی تصریح کرد: در بحث حج با توجه به وجود برگزاری آن تا حد امکان، تمام تلاش خود را به کار بستیم و اهتمام جدی وجود داشت که این کار انجام شود و زائران اعزام شوند ولی با وجود تمام پیگیری ها و قول های سعودی ها مبنی بر برگزاری حج، تصمیم گیری نهایی به عدم اجرای آن بود.
مدیرکل حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به عدم برگزاری حج، دو امتیاز در نظر گرفته شده که نوبت و امتیاز اول اعزام سال آینده برای کسانی است که پول هزینه را پرداخت کرده بودند و امتیاز دوم هم این بود که ارز اختصاصی آنها برای سال آینده حفظ شود تا هزینه سال آینده بیشتر نشود یا تغییر قیمت جزئی باشد.
حجت الاسلام علی حبیبیان مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت یزد هم در این نشست اظهار داشت: سازمان حج و زیارت و بعثه نهایت تلاش خود را کردند که حج با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام شود و حتی به کمترین ظرفیت هم رضایت دادیم ولی آنها نهایتا به این نتیجه رسیدند که با حدود یک هزار نفر از افراد ساکن عربستان سعودی برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: در طول قرون گذشته بارها حج به دلیل عوامل مختلف با محدودیت هایی در برگزاری روبرو شده و الان هم ایران تا لحظه آخر صبر کرد که حج برگزار شود.
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: افرادی که ثبت نام کردند، سال آینده تلاش می شود که با هزینه امسال و یا افزایش اندک هزینه به این سفر مشرف شوند.
حبیبیان ادامه داد: سازمان حج و زیارت نهایت تلاش خود را به کار بست که بتواند از ایران افرادی در آیین حج حضور داشته باشند که این موضوع مهم رقم نخورد و امکان حضور نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار