ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کووید۱۹ در دنیا

تهران (پانا) - مدیرعامل و سرپرست موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون با تاکید بر اهمیت و مرجعیت تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر پلاسمای دریافتی از بهبود یافتگان کووید ۱۹ گفت: ایران دومین کشوری بود که بعد از چین این روش درمانی را آغاز کرد و آمریکا ۱۰ روز پس از ایران این شیوه را آغاز کرد و همین موضوع سبب شده است که پژوهشهای موسسه در این رابطه از مرجع های اصلی تحقیقات بعدی باشد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران دومین کشور دارای طرح پلاسما درمانی کووید۱۹ در دنیا

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه هیات امنای موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون در سال ۱۳۹۹ با حضور نمایندگانی از هیات امنای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.
در این جلسه دکتر پیمان عشقی، مدیرعامل و سرپرست موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و دکتر مهتاب مقصودلو؛ معاون آموزشی و پژوهشی موسسه و نمایندگانی از هیات امنای وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه دکتر عشقی به ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان و موسسه در رابطه با پژوهش‌های مرتبط و عملکرد مراکز جمع آوری پلاسمای کووید-۱۹ از بهبود یافتگان این بیماری پرداخت و ضمن تاکید بر تاثیر پلاسما درمانی در بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹ طبق یافته های بین المللی و مقالات شواهد محور گفت: این برنامه نخست یک طرح پژوهشی بود اما به یک برنامه درمانی وخدمت رسانی ملی برای مقابله با ویروس کرونا بدل شد و اکنون این طرح به قدری گسترده و بزرگ شده است که نیازمند حمایت‌های دولت است.

عشقی با تاکید بر اهمیت و مرجعیت تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر پلاسمای دریافتی از بهبود یافتگان کووید ۱۹ گفت: ایران دومین کشوری بود که بعد از چین این روش درمانی را آغاز کرد و آمریکا ۱۰ روز پس از ایران این شیوه را آغاز کرد و همین موضوع سبب شده است که پژوهشهای موسسه در این رابطه از مرجع های اصلی تحقیقات بعدی باشد.

وی همچنین از انجام ۱۲ طرح پژوهشی مرتبط با کرونا از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد.

در بخش دیگر این جلسه موضوع ادغام موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون و سازمان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از اقدامات دبیرخانه موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون و پیشنهادهای موسسه نیز ارائه شد.

بنابر اعلام وبدا، بنابراین گزارش پیشنهادهای مشترک دبیرخانه هیات های امنای مجامع و شوراهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه در راستای اجرای ماده ۲۴، آیین نامه داخلی هیات امنای موسسه مرور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار