۲۰۰ تُن علوفه دامی در مهاباد طعمه حریق شد

ارومیه (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت ۲۰۰ تُن علوفه انباشت شده در یکی از روستاهای این شهرستان طعمه حریق شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۰ تُن علوفه دامی در مهاباد طعمه حریق شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد، رحمان احمدی افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۱۱ شب روز گذشته در محل خرمن روستاییان "اگریقاش" اتفاق افتاد و بلافاصله پس از اطلاع، ماموران ‌آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفای حریق را انجام دادند.

وی با بیان اینکه علوفه سوخته شده حاصل و دسترنج تلاش چندین خانوار این روستا بود، ادامه داد: در این حادثه بیش از ۲۰ هزار بسته علوفه دامی به طور کامل در آتش سوخت که ارزش ریالی آنها بالغ بر سه میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: هنوز علت اصلی این آتش سوزی مشخص نیست اما با توجه به اینکه حریق در ساعات شب رخ داد، احتمال عمدی بودن آن دور از ذهن نیست.

احمدی اظهار کرد: کشاورزان و دامداران هنگام انباشت علوفه و یونجه موارد ایمنی را باید رعایت کرده و دپوی گیاهان را دور از دسترس کودکان و دیگر افراد قرار دهند تا دچار خسارت مالی و گاهی جانی نشوند.

وی از دامداران و کشاورزان خواست تا از روش‌های صحیح و مناسب، نسبت به انبارداری و نگهداری علوفه و خوراک دام استفاده کنند.

این دومین مورد از آتش‌سوزی علوفه در این شهرستان در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته است؛ در حادثه نخست نیز پنج تن یونجه در انبار علوفه شهر خلیفان طعمه حریق شده بود.

سال گذشته در چندین فقره آتش‌سوزی در مجموع بیش از ۸۰ هکتار از مراتع مهاباد طعمه حریق شده و خسارت زیادی به ذخیره گیاهی این مناطق وارد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار