سرگذشت، سیره و اندیشه شهید صدر در «مصیر» شبکه چهار سیما

تهران (پانا) - برنامه تلویزیونی م«صیر» که بررسی اندیشه متفکران انقلاب اسلامی را موضوع گفت‌وگوهای علمی و شخصیت‌محور خود قرار داده است به اندیشه و سیره استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرگذشت، سیره و اندیشه شهید صدر در «مصیر» شبکه چهار سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، این برنامه که با همکاری پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تهیه شده، پس از چهل سال برای اولین بار در سیمای جمهوری اسلامی و در چند قسمت به نقد و بررسی تخصصی آرا و اندیشه‌های این اندیشمند بزرگ جهان اسلام خواهد پرداخت.
علامه شهید سید محمدباقر صدر از چهره‌های کم‌نظیر جهان تشیع است که در اندیشه به نبوغ، نوآوری، نظام‌واره‌گی، االت و معاصرت شهره است و آثار او در دهه‌های گذشته همواره جزو متون اصلی علوم اسلامی در سراسر جهان اسلام و یکی از منابع اصلی توجه به اندیشه دینی در جهان علم و اندیشه بوده است. آثاری چون فلسفتنا و اقتصادنا در زمره مشهورترین آثار اوست که به چندین زبان دنیا ترجمه شده است.
«مصیر» در چهلمین سال شهادت علامه سید محمدباقر صدر سراغ پرسش‌هایی از این دست رفته است: چرا این شخصیت کم‌نظیر جهان تشیع همچنان ناشناخته مانده؟ ابعاد اندیشه‌های او چیست و چه کاربردی برای امروز امت اسلام دارد؟ نوآوری‌های او در عرصه اقتصاد، فرهنگ، فلسفه و معرفت‌شناسی و فقه و علوم اسلامی چیست؟
این مجموعه‌برنامه با حضور شخصیت‌هایی چون آیت‌الله دکتر احمد مبلغی، دکتر محسن اسماعیلی، دکتر محمدجواد توکلی، دکتر احسان خاندوزی، دکتر هدایت جلیلی، حجت‌الاسلام سعید بهمنی، حجت‌الاسلام عباسعلی شاملی به موضوعاتی مانند نظریه‌پردازی قرآن‌بنیان، ساختار قانون‌گذاری در نظام اسلامی، فلسفه تاریخ و تحول فرهنگی، اقتصاد اسلامی و نوآوری‌های روشی و مبنایی علامه صدر در علوم انسانی پرداخته است.
اولین قسمت از این مجموعه برنامه تلویزیونی «مصیر» از روز یکشنبه هشتم تیرماه ساعت۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت 9 پخش خواهد شد. مصیر 7 هفته با همین موضوع ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار