آمادگی استان خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد تمهیدات و مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در شهریور ماه فراهم آمده و آمادگی برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از شهریور ماه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست شورای معاونین این اداره کل ضمن بررسی گزارش کارگروه های مختلف شورای پروژه مهر استان اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات طبق برنامه ریزی و زمانبندی ها انجام می شود.
او، روند برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم استان در خرداد ماه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده و گزارش‌های دریافتی، امتحانات بر اساس برنامه ابلاغی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور و قبل از آن، تأکید کرد: با توجه به شرایط حاکم و انجام فعالیت های آموزشی در بستر شاد و حضوری، حجم فعالیت ها نسبت به سال گذشته بیشتر است و ساماندهی امور، نیاز به هماهنگی و تلاش بیشتر دارد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ضرورت تسریع در ثبت نام دانش آموزان به ویژه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و انجام مراحل مختف آن بدون اتلاف وقت، تأکید کرد و ادامه داد: پوشش کامل دانش آموزان و انجام به موقع ثبت نام باید با سعه صدر و تکریم مراجعین از سوی مدیران و عوامل و دست اندرکاران و طبق ضوابط و مقررات ابلاغی دوره های تحصیلی انجام شود.
واقعی، با اشاره به ثبت سفارش قریب به 99 درصد دانش آموزان استان برای دریافت کتب درسی، خواستار جدیت و تلاش مدیران شهرستان ها و مناطق جهت اطلاع رسانی و ثبت سفارش دانش آموزان باقی مانده شد.
او، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش و پرورش استان دانست و با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، از افزایش تعداد بازدید تیم های نظارتی استان در این خصوص خبر داد و بر تشدید مدیریت ورود و خروج نیروها و ارباب رجوع به واحدهای اداری و آموزشی تأکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تصحیح برگه های امتحان نهایی دانش آموزان با توجه به شرایط کنونی بایستی ضمن دقت، سرعت نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان و مناطق در اجرای طرح آجر به آجر با نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان شد و گفت: این اتفاق مثبتی است که نیاز به مساعدت دارد.
گفتنی است مدیران 2 شهرستان مرزی درمیان و نهبندان در این نشست حاضر و به ارائه گزارش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار