سخنگوی وزارت کشور خبر داد

کمک ۱۳۰ هزار میلیاردی شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت کشور از کمک ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی شهرداری های سراسر کشور برای نوسازی بافت های فرسوده شهری با اعمال تخفیف عوارض در سال های ۹۷ و ۹۸ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۱۳۰ هزار میلیاردی شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی با اشاره به اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار اظهار کرد: شهرداری‌های سراسر کشور به منظور اجرای سیاست های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده در سالهای ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۳۰۵۸۵ میلیارد ریال در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری تخفیف در عوارض اعمال کرده اند.

وی در ادامه افزود: همچنین در اجرای آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، شهرداری های دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری در سال ۹۷ جمعاً مبلغ ۴۵۳۳ میلیارد ریال برای اجرای ۲۵۹ پرژه در ۳۳۳ محله هدف و در سال ۹۸ مبلغ ۲۹۴۸ میلیارد ریال برای اجرای ۲۴۳ پروژه در ۲۷۰ محله هدف برای اجرای پروژه های تامین فضای سبز، تعریض و اصلاح هندسی معابر، جمع آوری و دفع آبهای سطحی و آزادسازی اراضی و سایر خدمات روبنایی اختصاص داده اند.

معاون هماهنگی وزارت کشور یادآور شد: وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تمام امکانات قانونی خود در پیشبرد برنامه های دولت در نوسازی بافت فرسوده شهری و تولید مسکن استفاده خوهد کرد.

سامانی با بیان اینکه در بازسازی بافت های فرسوده به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم توجه شده است، گفت: مردم با استفاده از تسهیلات این طرح می توانند خانه های مناسب تر و مقاوم تر داشته باشند همچنین اجرای این طرح موجب افزایش سرمایه مردم و نو شدن محلات می شود اگر بخش مسکن فعال شود، سایر بخش‌های اقتصادی هم فعال شده و اشتغال ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار