رصد سلامت 14 درصد جمعیت میانسال قزوین؛ مردان کمتر از زنان به مراکز خدمات سلامت مراجعه می کنند

قزوین (پانا) - کارشناس برنامه میانسالان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اعلام کرد در سال 98، از جمعیت میانسال شهرستان قزوین سلامت 14 درصد آنان رصد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رصد سلامت 14 درصد جمعیت میانسال قزوین؛ مردان کمتر از زنان به مراکز خدمات سلامت مراجعه می کنند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ملیحه جوادی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان قزوین 126 هزار و 394 فرد میانسال مرد (30 تا 59 سال) زندگی می کنند، گفت: سال گذشته، 14 درصد این افراد به مراکز جامع خدمات سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیکی مراجعه کردند و از نظر تن سنجی، فعالیت بدنی، سلامت روان و درگیری اولیه با مواد و الکل مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته این کارشناس، مهم ترین چالش ها، باور غلط مردان مبنی بر برتر بودن و قوی تر بودن نسبت به زنان و در نتیجه مغفول ماندن تمرکز بر سلامت این گروه است و بر اساس همین باور مردان کمتر از زنان به مراکز خدمات جامع سلامت درمانی مراجعه می کنند و به انجام آزمایش های غربالگری تن می دهند.

جوادی، آمارهای مربوط به ابتلا و مرگ و میر مردان در اثر بیماری کووید 19 را از مواردی دانست که می تواند بر شکستن این رویکرد غلط برای محافظت در مقابل کرونا موثر باشد.

سن و جنس، دو عامل مهم در ابتلا به کرونا ویروس

کارشناس میانسالان مرکز بهداشت شهرستان قزوین یادآور شد: گرچه همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ و زن و مرد در معرض خطر کرونا ویروس هستند، اما سن و جنس به عنوان دو عامل مهم در ابتلا یا شدت علایم این بیماری تاثیرگذار است.

جوادی مقدم با اشاره به اینکه در افرادی که سال های پایانی میانسالی و دوره سالمندی را سپری می کنند، ابتلا به بیماری کرونا بیشتر است، گفت: این افراد علائم شدیدتری دارند و احتمال مرگ در آن ها بیشتر است و تاکنون موارد آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر در مردان، بیشتر از زنان بوده و این افراد، نیازمند مراقبت و توجه بیشتر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار