معاون سوادآموزی استان عنوان کرد؛

بیش از 5000 عدد ماسک توسط سواد آموزان هم استانی تولید شده است

بوشهر(پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت در جبهه مقابله با کرونا بیش از 5000 عدد ماسک توسط سوادآموزان هم استانی ساخته شد .

کد مطلب: ۱۰۹۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 5000 عدد ماسک توسط سواد آموزان هم استانی تولید شده است

به گزارش اداره کل سواداموزی استان بوشهر، عباس امید با حضور در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد شیما در شهر بوشهر در بازدید از کارگاه تولید ماسک سوادآموزان با بیان اینکه سوادآموزان، آموزش ­دهنده‌­ها و کارشناسان حوزه سوادآموزی استان از اوایل اپیدمی کرونا در کشور در کنار اشتغال به امر مقدس تعلیم و تربیت، به صورت عملیاتی وارد صحنه جنگ با کرونا شدند اظهارکرد: تاکنون با همکاری آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در جبهه مقابله با کرونا بیش از 5000 عدد ماسک در کارگاه­‌های تولید ماسک توسط سوادآموزان ساخته شده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه مهارت­ آموزی در برنامه­ های عملیاتی سوادآموزی اضافه کرد: در جهت آشنا ساختن سوادآموزان برای مقابله با ویروس کرونا، این معاونت با بکارگیری فضاهای اجتماعی ده ها دقیقه کلیپ­ هایی حاوی توصیه­ های بهداشتی را تهیه و جهت استفاه سوادآموزان و خانواده های آنان در اختیار شان قرار داده است.

امید تصریح کرد: به­ منظور همراهی با نظام سلامت کشور در جهت پیشگیری، شناسایی و مراقبت از افراد جامعه در برابر ویروس کرونا، از تمام سوادآموزان، آموزش ­دهنده­‌ها و کارشناسان خواسته شده است ضمن پیوستن به سامانه غربالگری کرونا، اقدام به تکمیل اطلاعات خواسته شده کنند.

وی به اقدامات انجام شده چند ماه اخیر در حوزه سوادآموزی استان اشارهو بیان کرد: با توجه اختلالی که شیوع ویروس کرونا در روند آموزش افراد محروم از سواد ایجاد کرد، با همکاری خوب معاونت پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق شبکه شتاب امر آموزش710 کلاس دوره های مختلف سوادآموزی با جدیت تمام دنبال شد.

این مقام مسئول به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای استان مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی، اشاره ای کرد و با تاکید افزود: در جهت اجرایی کردن پویش سوادآموزی در خانه، با تشکیل گروه بهبود کیفیت استان، راهکارهای آموزش مجازی ویژه سوادآموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع­تر اپیدمی کرونا از سراسر جهان و ایران محو شود تا به صورت چهره ­به ­چهره بتوان به امر آموزش افراد کم سواد و بی سواد جامعه مبادرت کرد.

در این بازدید رئیس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا تاکنون در 11 کارگاه تولید ماسک در هنرستان های آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بیش از یکصد هزار ماسک تولید شده است.

حسین رمضانی افزود: علاوه بر تولید ماسک، در هنرستان طالقانی شهر بوشهر مقدار قابل توجهی مایع ضدعفونی کننده و ژل تولید شده است.

لازم به یادآوریست در پایان این بازدید یک ساعته از سوادآموزان تولید کننده ماسک قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار