رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

یک مبتلا به کرونا در همدان ۴۸ نفر را گرفتار ویروس کرونا کرد

همدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک مبتلا به کرونا در یکی از شهرستان‌های همدان ۴۸ نفر را در میهمانی به بیماری مبتلا کرده‌ که این روند در تجمعات خانوادگی نیز کم و بیش به چشم می‌خورد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
یک مبتلا به کرونا در همدان ۴۸ نفر را گرفتار ویروس کرونا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان و کارکنان مرکز آموزشی درمانی سینا اظهار کرد: تاریخ بشر پر از حوادثی شبیه وضعیت کروناست و در مقاطعی از تاریخ بیماری‌هایی نظیر حصبه و طاعون مرگ و میر بسیار بالایی در دنیا ایجاد کرده‌اند کمااینکه وضعیت فعلی کرونا نیز مختص استان ما شهر ما یا کشور ما نیست و همه دنیا درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان در مورد کرونا چیزی را پیش‌بینی کرد، گفت: این ویروس و شرایط آن روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و باید زندگی کردن با کرونا را تمرین کنیم چراکه اگر قرار باشد تمام انرژی خود را بر این بیماری متمرکز کنیم کشور به نابودی می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در روند مقابله باید همه ابعاد این بیماری باهم دیده شود، گفت: کرونا همه معادلات و نظم جهانی را به هم ریخته به طوری که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ درصد مشاغل دنیا از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه اقتصاد کشور ما به نفت وابسته است، عنوان کرد: در حال حاضر که در محاصره انواع تحریم‌ها قرار داریم نه می‌توانیم نفت بفروشیم و نه پولی جابجا کنیم و در واقع درگیر جنگی هستیم که کرونا و درآمدهای اقتصادی کشور توأمان در آن اثرگذار هستند و شاید این جنگ به مراتب از جنگ نظامی و فیزیکی هم سخت‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با بیان اینکه یک ماه قبل از شیوع کرونا در کشور، در شورای تأمین استان برخی نیازمندی‌های درمانی مطرح و با فرض شیوع کرونا در کشور، بر مبنای ایجاد آمادگی مقداری تجهیزات خریداری شد که در این مدت کمک حال ما بود به فعال بودن بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس اسپرینتر در سطح استان اشاره و بیان کرد: در موضوع تجهیزات شرایط خوبی قرار داریم.

حیدری‌مقدم با اشاره به دغدغه کمبود نیرو عنوان کرد: تلاش بر این است تزریق نیرو از سراسر استان همدان به مرکز انجام شود تا فشار از کادر درمان در هسته‌های اصلی درگیر با کرونا برداشته شود.

وی در ادامه به میزان شیوع و ابتلاء به کرونا ویروس در استان همدان اشاره و بیان کرد: بیشترین علت ابتلاء افراد به کرونا در استان همدان میهمانی‌ها، عروسی و محافل خانوادگی است به طوری که یک مبتلا در یکی از شهرستان‌ها ۴۸ نفر را در یک میهمانی مبتلا کرده و این روند در سایر تجمعات خانوادگی نیز کم و بیش به چشم می‌خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه افزایش بار بیماری باید مدیریت شود، گفت: باید آموزش‌ها گسترده‌تر شود زیرا تداوم یا قطع شیوع این بیماری به فرهنگ و رفتار مردم بستگی دارد.

وی در بابیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته اول شیوع کرونا ۸۶ درصد بود اما اکنون به ۱۲ درصد رسیده است، گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع بیماری در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار