مسئولان جلوی گرانی و گران‌فروشی‌ها را بگیرند

یزد (پانا) - امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مسئولان جلوی گرانی و گران‌فروشی‌ها را بگیرند، گفت نمایندگان مجلس معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان جلوی گرانی و گران‌فروشی‌ها را بگیرند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه در تیرماه مناسبت‌های بسیاری در تاریخ انقلاب ثبت شده اظهار کرد: امروز سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری است که به دست منافقین کوردل و ظالم انجام شد.
وی تصریح کرد: منافقین قصد داشتند ایشان را در مسجدی که سخنرانی می‌کردند به شهادت برسانند و در ضبط صوتی که جلوی ایشان گذاشته بودند بمب‌گذاری کردند ولی شهادت ایشان در آن روز خواست خدا نبود و الحمدالله ایشان امروز سکاندار این کشتی متلاطم انقلاب هستند و همه توطئه‌های دشمنان را با تدبیر خوب و کمک خداوند متعال خنثی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد هفتم تیر را دیگر مناسبت تیرماه دانست و گفت: در این روز شهید بهشتی که یک نمونه عجیبی بود به همراه یاران باوفایش به دست منافقین به شهادت رسیدند.
ناصری یزدی مرحوم شهید بهشتی را نمونه ای از انسان کامل دانست و گفت: ایشان همه ویژگی‌های خوبی که می‌تواند در وجود یک انسان باشد را داشتند و به انقلاب و امام عشق بسیاری داشتند.
امام جمعه یزد یازدهم تیرماه سالروز شهادت شهید صدوقی(ره) را هم از دیگر مناسبت‌های این ماه دانست و افزود: شهید صدوقی(ره) به گونه‌ای فعالیت کردند که همه ایران از برکت وجود ایشان بهره‌مند بودند و فرزند گرامی ایشان هم در همین روز وفات کردند و در طول سالها امام جمعه شهر یزد بودند و تلاش‌های زیادی انجام دادند.
وی افزود: به خودمان و مسئولان توصیه می‌کنم که در ارتباط با معیشت مردم و مسائل و مشکلات اقتصادی توجه ویژه داشته باشند به ویژه در حوزه گران‌فروشی‌ها و افزایش قیمت‌ها حساسیت بالاتری باید وجود داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه خیلی از قیمت‌ها امروزه بدون حساب و کتاب در حال افزایش هستند تصریح کرد: ما در جامعه یک مسئله گرانی داریم و یک مسئله گران فروشی؛ بحث گرانی ممکن است از بالا باشد و باید آن را پیگیری و رفع کنیم ولی گران‌فروشی‌ها مربوط به خودمان است و برخی افراد همینطور اقدام به گران‌فروشی می‌کنند.
ناصری یزدی با بیان اینکه یکی از علل این گران‌فروشی‌ها ضعف در نظارت‌ها است گفت: مسئولان باید نظارت‌های خود را بر قیمت‌های بازار افزایش دهند و جلوی این چنین اقداماتی را بگیرند.
امام جمعه یزد افزود: مجلسی‌ها هم از کارها و بازی‌های سیاسی دوری کرده و به صورت ویژه به معیشت مردم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و هرچه می‌توانند در این راستا از مشکلات مردم بکاهند.
وی به دشمنی‌های پی در پی آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان علیه ایران اشاره کرد و گفت: این دشمنی‌ها بر پول و کار دولت اثر می‌گذارد و همه ما می‌دانیم که خیلی از مشکلات به دلیل همین دشمنی‌ها است ولی ما هم نباید کوتاه بیاییم و با مقاومت و حمایت از جهش تولید زمینه رفع مشکلات را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه راهکار برون رفت از کشور حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان است تصریح کرد: مردم هم باید سعی کنند در سبک مصرف خود تغییر ایجاد کنند و با مدیریت مصرف در حوزه‌های مختلف به ویژه انرژی‌ها از جمله آب و برق، زمینه رفع مشکلات را فراهم کنیم.
ناصری یزدی مقابله با کرونا با وجود تمام تحریم ها و مشکلات را یکی از نمونه های بسیار خوب در کمک مردم برای رفع مشکلات دانست و افزود: در این ایام با وجود تمام مشکلات و تحریم ها ودشمنی استکبار، مردم پای کار آمدند و علاوه بر جبران کمبودها، زمینه ای فراهم شد که تمام احتیاجاتمان را در کشور تولید کردیم، در دیگر عرصه ها هم باید به همین صورت جهادی ورود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار