رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات سوریه

تهران (پانا) - کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز با «سرگئی ورشنین» معاون وزارت امور خارجه روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات سوریه

به گزارش شبکه خبری العالم، در این گفت‌وگو طرفین در مورد مسائل منطقه از جمله سوریه و همچنین اجلاس مجازی سران آستانه که قرار است به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، بحث و تبادل نظر کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، کمک به حل و فصل سیاسی مسائل سوریه براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت و کمک‌های انسانی به مردم سوریه در مرکز توجه قرار داشت. دو طرف بر لزوم کمک‌های انسانی به سوریه بدون ملاحظات سیاسی تاکید کردند. سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه برخی موضوعات روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مطرح و بررسی کردند.

ایران و روسیه در چارچوب مذاکرات آستانه به همراه ترکیه برای حل و فصل مسائل سوریه با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیری که به استانبول و مسکو داشت با همتایان خود در ترکیه و روسیه درباره برگزاری نشست سران روند آستانه به گفت‌وگو پرداخته بود. ظریف در این دیدارها موافقت دو کشور را برای برگزاری این نشست دریافت و اعلام کرد که پس از قطعی شدن تاریخ این نشست مجازی اطلاع رسانی خواهد شد. از سوی دیگر ایران آمادگی خود را برای برگزاری نشست سران سه کشور به صورت حضوری در صورت عادی شدن شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار