سخنگوی گمرک خبرداد:

آخرین وضعیت بازگشایی مرزها پس از شیوع کرونا

تهران ( پانا) - سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مرزهای کشور با همسایگان که پس از شیوع کرونا بسته شده بودند را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت بازگشایی مرزها پس از شیوع کرونا

به گزارش ایرنا، «سید روح الله لطیفی» روز جمعه درباره آخرین وضعیت مرزهای تجاری کشورگفت: مرزهای عربی با عراق شامل مهران و مرز دریایی خرمشهر برای تبادل کالا فعال بوده و سایر مرزهای عربی بسته است.

وی درباره وضعیت مرزها با اقلیم کردستان عراق توضیح داد: مرز شیخ صله از روز پنج‌شنبه از سمت طرف کردی تعطیل و روز سه‌شنبه بازگشایی شد؛ همچنین سایر مرزها طبق روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گفته لطیفی، مرزهای ریلی رازی و بازرگان نیز فعال بوده و تجارت با ترکیه از این طریق برقرار است.

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه مرز ایران و ارمنستان در حوزه تجاری فعال است، افزود: مرز ایران و نخجوان نیز فعال بوده و مرزهای ایران با آذربایجان در حوزه ریلی، جاده ای و دریایی باز است.

لطیفی با اشاره به فعال بودن مرزهای دریایی در شمال کشور شامل آستارا، انزلی، حسن رود، نوشهر، امیرآباد و فریدون اظهار کرد: با ترکمنستان به صورت محدود تبادل ریلی انجام می‌شود اما در حوزه جاده‌ای فعالیتی با ترکمنستان نداریم و سه مرز باجگیران، لطف آباد و اینچه برون کاملا متوقف است. از مرز سرخس نیز روزی ۳۰ واگن کالای صادراتی به ترکمنستان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن مرزها با پاکستان تصریح کرد: مرز میرجاوه در طول هفته و همچنین بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان با پاکستان کاملا فعال هستند.

سخنگوی گمرک ایران درباره وضعیت مرزهای دریایی توضیح داد: برای مقاصد امارات، کویت، قطر، عمان، در حوزه شناورهای تجاری هیچ مشکلی نیست؛ البته هر کدام از این کشورها محدودیت‌هایی در حوزه شناورهای چوبی دارند که با رعایت پروتکل‌ها امکان تجارت با این کشورها وجود دارد.

وی با اشاره به مرز گرجستان خاطرنشان کرد: مرز از طرف گرجستان به روی کامیون‌ها و کالاهای ایرانی بسته است؛ روسیه نیز برای صادرات کالاهایی همچون گندم محدودیت‌هایی تا ۱۱ تیر ماه برای کل دنیا قائل شده که ایران هم شامل آن می‌شود.

به گفته لطیفی ترکیه هنوز تردد هوایی برای مسافران را آغاز نکرده اما بر اساس آخرین اعلام دولتمردان ترکیه، اول اوت یا ۱۱ مرداد این فعالیت از سر گرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار