روسیه:

لهستان باید به هزینه های کسب جایگاه «کشور خط مقدم» آگاه باشد

تهران ( پانا) - معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مقامات لهستان باید نسبت به هزینه های مترتب بر کسب جایگاه یک «کشور خط مقدم» از جمله پیامدهای این جایگاه برای امنیت خود آگاه باشند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
لهستان باید به هزینه های کسب جایگاه «کشور خط مقدم» آگاه باشد

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه در اظهارنظری پیرامون طرحهای آمریکا برای انتقال نیروهای نظامی خود از آلمان به لهستان، گفت که مقامات ورشو باید به هزینه های کسب جایگاه یک کشور خط مقدم [در مقابله با روسیه] از جمله پیامدهای این جایگاه برای امنیت لهستان آگاه باشند.

گروشکو در گفتگو با خبرگزاری تاس گفت: «اگر ورشو خواهان آن است که با استقرار دائم نیروهای خارجی در خاک لهستان دانسته خود را در جایگاه یک کشور خط مقدم قرار دهد، ظاهراً این کشور به تمام هزینه های این اقدام از جمله پیامدهای آن برای امنیت خود آگاه است».

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با «آندژی دودا» همتای لهستانی خود از قصد واشنگتن برای انتقال بخشی از نیروهای نظامی خود از آلمان به لهستان سخن گفت.

گفتنی است که واشنگتن و ورشو از پاییز سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال گفتگو و رایزنی پیرامون افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک لهستان هستند. این در حالی است که طبق منابع آگاه برآورد می شود هم اکنون حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا در خاک لهستان مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار